اهداء 4 میلیارد و 500 میلیون ریالی گلستانی ها به ستاد بازسازی عتبات عالیات+عکس

زرین نامه: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان از جمع آوری بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ علی اکبر شهسورای در دیدار با آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم گلستان از آغاز امسال، میزان 1 میلیارد ریال وجوهات نقدی، 136 گرم طلا، یک عدد نیم سکه و یک عدد ربع سکه بهاز آزادی و همچنین یک عدد سکه ی طلای متفرقه اهداء کردند.

وی اظهار کرد: در شش ماهه ی دوم سال 92 نیز، مردم استان میزان 350 میلیون تومان وجوهات نقدی، 355 گرم طلا، 16 گرم نقره، 3 عدد ربع سکه بهار آزادی و 4 عدد سکه ی طلای متفرقه برای بازسازی عتبات عالیات اهداء کردند.

شهسواری یکی از ماموریت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان را اعزام نیرو عنوان کرد و افزود: سال گذشته 70 نفر داوطلبین گلستان برای مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات به سامرا اعزام شدند.

وی همچنین با اعلام اینکه چوب مورد نیاز برای ساخت درب حرم مطهر خریداری و از هفته ی آینده عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد، گفت: بعضی از اقلام شامل موکت، چکمه و لباس و .. مورد نیاز در کارگاه ساخت درب حرم مطهر امامین جوادین (ع) توسط مردم استان اهداء شده و در حال حاضر یکی از نیازهای این کارگاه سیستم سرمایشی می باشد که امیدواریم با همکاری مردم شریف استان این نیاز کارگاه نیز تامین شود.

آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه بیان کرد: فعالیت ستاد مردمی بازسازی عتبات عالیات امر پسنیده است که قطعاً انجام این فعالیت ها برای ائمه اطهار (ع) در کنار توجهات معنوی به این بزرگواران، اثرات مثبتی را برای جامعه ی ما بدنبال خواهد داشت.

وی اذعان داشت: فعالیت های خیرخواهانه مردمی از گذشته تا کنون موجب شده است که امروز حرم مطهر ائمه اطهار (ع) علیرغم حملات پی در پی و گسترده دشمنان اسلام، همچنان در بین مسلمانان باقی بماند.

شاهرودی با اشاره به اهمیت حفظ آثار ائمه (ع) و علمای دین اسلام یادآور شد: قبور مطهر سلمان فارسی و نایبین امام زمان (عج) در شهر بغداد نیز این روزها به دلیل وقوع جنگ در عراق و ایجاد ناامنی ها در بغداد در حال فراموشی است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مرمت و بازسازی حرم شریف این بزرگواران نیز باشیم.

نصرت سلیمانی عضو ستاد مردمی بازسازی عتبات عالیات شهرستان علی آبادکتول نیز در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در شهرستان گفت: سال گذشته مردم شهرستان علی آبادکتول 60 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات اهداء کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان علی آبادکتول در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات نسبت به آمار جمعیتی شهرستان، بیشترین کمک ها را به این ستاد داشته است، افزود: علاوه بر وجوهات نقدی، مردم شهرستان بیش از 130 گرم طلا، 200 متر موکت کارگاه ساخت درب حرم مطهر امامین جوادین (ع) و درب آهنین کارگاه توسط مردم این شهرستان به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اهداء شده است.

سلیمانی در پایان با اشاره به عشق و علاقه ی مردم شهرستان به ائمه اطهار (ع) و توجه آن ها به ضرورت بازسازی عتبات عالیات اذعان داشت: یکی از بانوان شهرستان علی آبادکتول که از بیماری خود رنج می کشید، نذر کمک به بازسازی عتبات عالیات کرده بود، که بعد از گذشت چند وقت و کسب سلامتی خود، انگشتری طلای خود را به ستاد بازسازی اهداء کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه