بازی با حجت الاسلام ناطق نوری!

زرین نامه: تغییر خط ناطق نوری و تعریف جدید حضور او در صحنه سیاسی کشور می تواند زنگ خطری برای اصولگرایانی باشد که با رفتارها و منش خود بیش از آنکه تصور می کردند، دوستان سابق را علیه خود بسیج کنند و خود را در صحنه سیاسی کشور تنها نمایند. اما تا انتخابات دهم مجلس...

به گزارش زرین نامه؛ *تصویر مندرج در متن، مربوط به یکی از یادداشت های شماره ی 10 هفته نامه ی «صدا» است و این مطلب، صرفا نقد آن تحلیل صدا نیست؛ بلکه از مطلب «به دنبال ناطق» هفته نامه ی صدا، به عنوان یکی از چند ده مصادیق و شاهد مثال ها در راستای اثبات تحلیل رایج رسانه های اصلاح طلب نسبت به حجت الاسلام ناطق نوری استفاده شده است.

پس از ائتلاف 4 گانه هاشمی ، خاتمی ، حسن خمینی و ناطق نوری در انتخابات سال 92 بود که گمانه زنی ها درباره حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم کلید خورد.برای اولین بار غلامحسین کرباسچی بود که با مطرح کردن حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس به عنوان سرلیست فهرست اصلاح طلبان رسما نام ناطق نوری بر سرزبانها افتاد تا پس از 15 سال دوری ناطق نوری از جنجال های حضور در انتخابات های کشور ، این بار باز زمزمه حضور او شنیده شود و این بار بیشتر از هر زمان دیگری ، دوستان سابق اصولگرای خود را نگران کند!

موضوع حضور ناطق آنقدر پر اهمیت بود که حتی تعدادی از رسانه ها و چهره های سیاسی اصولگرا را نیز نگران کرد و در حرکتی هماهنگ روزنامه های کیهان و جوان و وطن امروز به طور صریح و یا تلویحی در مورد بازی خوردن ناطق نوری توسط اصلاح طلبان به او هشدار دادند.پس از سرمقاله حسین شریعتمداری در کیهان خطاب به ناطق نوری ، خبرهایی از تماس تلفنی ناطق نوری با شریعتمداری منتشر شد که نشان می داد ناطق نوری نیز تمایل ندارد حاشیه ها در مورد او پر رنگتر از متن باشد.

اما مجددا چند روزی است که رسانه های اصلاح طلب تمایل خود برای حضور ناطق نوری در انتخابات به عنوان سرلیست اصلاح طلبان را مطرح کرده اند و احتمال این حضور را نیز جدی دانسته اند.هفته نامه صدا به سردبیری محمد قوچانی در مطلبی به همین مناسبت سعی کرده است از حضور پر رنگ ناطق در این روزها رمزگشائی کند و نظر اصلاح طلبان و حامیان دولت را در این باره بیان کند.

نزدیک شدن ناطق نوری به خاتمی و هاشمی رفسنجانی شاید بیشتر از هر زمان دیگری حتی انتخابات ریاست جمهوری 88 و 92 باعث شده تا در جامعه اینگونه تلقی شود که ناطق نوری به عنوان یک رجل سیاسی باسابقه و مشهور خط سیاسی خود را تغییر داده و پس از ناملایمات و کم لطفی دوستان سیاسی سابق، حالا دیگر در خوش بینانه ترین حالت نباید ناطق را در صف اصولگرایان سنتی قرار ندارد.پس از دعوت هاشمی از ناطق نوری برای حضور در هیات امنای دانشگاه آزاد و قبول این دعوت توسط ناطق ، حلقه نزدیکی این دو رجل سیاسی شاخص به یکدیگر تنگتر شد و این مقدمه ایست بر اینکه شاید سال آینده در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ، رویای حامیان دولت و اصلاح طلبان به حقیقت بپیوندد و رقیب دیروز خاتمی ، رفیق این روزهای وی و دیگر اصلاح طلبان لقب بگیرد و اصولگرایان تندرو و محافظه کار بیش از هر زمان دیگری خود را تنها ببینند.

یقینا تحولات سیاسی کشور از سال 84 تا 92 در تغییر آرایش نیروهای سیاسی کشور و تغییر خطوط رجال سیاسی بی تاثیر نبوده است و یقینا یکی از آسیب های 8 سال سیاست ورزی محمود احمدی نژاد در ایران به هم ریختن ساختارهای سیاسی در کشور بوده است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری دود آن به چشم اصولگرایان می رود.

اصلاح طلبان بیش از هر زمان دیگری امید دارند تا بعد از فتح سنگر ریاست جمهوری و شوراهای شهر و و روستا، در سال 94 بتوانند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را نیز فتح نمایند و اینگونه برای سالهای سال خیال خود را آسوده نمایند و از طرف دیگر اصولگرایان بیش از هر زمان دیگری نگران آینده سیاسی کشور و خود باشند.

تغییر خط ناطق نوری و تعریف جدید حضور او در صحنه سیاسی کشور می تواند زنگ خطری برای اصولگرایانی باشد که با رفتارها و منش خود بیش از آنکه تصور می کردند، دوستان سابق را علیه خود بسیج کنند و خود را در صحنه سیاسی کشور تنها نمایند.

اما تا انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی 20 ماه زمان باقی است و باید دید در بر همین پاشنه می چرخد یا باید منتظر وقوع اتفاقات تازه سیاسی در کشور بود تا انتخابات پیچیده و حساس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بیشتر از هر زمان دیگری حساستر و پیچیده تر کند؟

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه