ثبت ملی آبشار کبودوال و شیرآباد به عنوان میراث طبیعی گلستان

زرین نامه: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک این آبشار کبودوال و شیرآباد را به عنوان میراث طبیعی گلستان به ثبت ملی برسانیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر در استان و آسیب‌های وارده به این تفرجگاه‌ها اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی، تفرجگاه های کبودوال وشیرآباد تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.

وی تصریح کرد: راه دسترسی به آبشار کبودوال و شیرآباد با هماهنگی و همکاری، فرمانداری و شهرداری، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و ستاد حوادث غیرمترقبه استان، ساماندهی شده و مسیرهای جدید نیز در این جاذبه‌های طبیعی ایجاد خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با ذکر اینکه آبشار کبودوال و شیرآباد، از جاذبه‌های مطرح استان هستند خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک این دو اثر طبیعی را به عنوان میراث طبیعی استان به ثبت ملی برسانیم.

عباسی همچنین افزود: در راستای ساماندهی آبشار کبودوال مبلغ 3 میلیارد ریال از اعتبارات استانی مصوب شده که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه استان است و درصورت تخصیص اعتبارات ساماندهی خواهد شد.

وی همچنین اعتبار مصوب ساماندهی تفرجگاه شیرآباد را 3 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار استانی و یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن از اعتبارات ملی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با ساماندهی این تفرجگاه‌ها، بتوان خدمات مطلوب و شایسته‌ای را به مسافران و گردشگران ارائه داد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه