ترس موجب ناامیدی از رحمت الهی و امید بدون ترس موجب طغیان می‏شود

زرین نامه: نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترس به تنهایی موجب ناامیدی از رحمت الهی و امید بدون ترس هم تحرک را از انسان سلب و موجب طغیان می‏شود.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته (15 تیر) در جمع تعدادی از جوانان گرگان با اشاره به چهارمین مناجات خمس عشر از سوی امام سجاد (ع) این مناجات را مختص امیدواران دانست و افزود: طبق روایات اسلامی، مومن باید در دل خود ترس و امید را داشته باشد.

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه ترس و امید با هم موجب تعالی و حرکت انسان می‏شوند، ادامه داد: ترس به تنهایی موجب ناامیدی از رحمت الهی و امید بدون ترس هم تحرک را از انسان سلب و موجب طغیان می‏شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام محمدباقر (ع) از ترس و امید به نور تعبیر کرده است، افزود: طبق فرمایش امام (ع) هیچ بنده‏ای مومن نیست مگر اینکه اینکه این دو نور به اندازه مساوی در او وجود داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چرا باید ترس و امید با هم در انسان باشد، توضیح داد: انسان در زندگی دنیوی در حال حرکت به سوی حق‏تعالی است و طبق یک امر مسلم و اعتقادی، در نهایت ذات اقدس الهی را ملاقات خواهد کرد.

امام جمعه گرگان، دو عاقبت یعنی رفتن به بهشت و یا جهنم را سرنوشت قطعی همه انسان‏ها دانست و اظهار کرد: انسان در زندگی دنیوی گرفتاری‏های زیادی داشته، از طرفی دچار گناه هم شده و عباداتش هم پر از عیب و نقص است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه از طرفی رحمت الهی هم بی‏انتهاست، تاکید کرد: توجه به گناهان و اعمال ناقص موجب ترس از پروردگار و دقت در رحمت الهی باعث امید می‏شود./شبستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه