در حوزه رسانه‌های مجازی و آنلاین غلبه با جناح راست و اصولگرایان است

زرین نامه: خاندوزی گفت : در حوزه رسانه‌های مکتوب در استان ، غلبه با طیف اصلاح‌طلبان است و در حوزه رسانه‌های مجازی و آنلاین غلبه با جناح راست و اصولگرایان.

به گزارش زرین نامه؛ تصاحب و رقابت بر سر بدست آوردن سرپرستی خبرگزاری‌های کشور جزو مواردی بود که حاشیه‌هایی را طی یک سال گذشته ایجاد کرده و اخیراً نیز بر سر تصاحب خبرگزاری مهر نیز حاشیه‌هایی ایجاد شده‌ است .

برای فهم دقیق‌تر مطلب ، دو مطلب را بایستی مد نظر داشت: اول این که در حوزه رسانه‌های مکتوب در استان ، غلبه با طیف اصلاح‌طلبان است و در حوزه رسانه‌های مجازی و آنلاین غلبه با جناح راست و اصولگرایان . دیگر این که خردادماه سال 92 دولت روحانی روی کار آمد و از این جهت قدرت تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی اصولگرایان کمرنگ‌تر شد.

هم‌زمان و با در نظرداشت این دو فرض ، در سال گذشته با رفتن علیرضا نوری کجوری سرپرست سابق خبرگزاری مهر ( که در اختیار جناح راست و نه اصولگرایان قرار دارد ) نام چند تن از دوستان برای در اختیار گرفتن این سرپرستی بر سر زبان‌ها افتاد ؛ علی‌الخصوص دوستان اصول‌گرایان که قصد داشتند با در اختیار گرفتن این‌گونه رسانه‌ها ، خلاء عدم حضور در دولت را جبران نمایند و در جهت جریان‌ سازی‌های رسانه‌ای ، مصدر امور باشند . هم‌چنین به غلبه رسانه‌ای خود در حوزه آنلاین قوت بخشند .

تا جایی که خبر تایید نشده انتخاب یکی از جوانان اصولگرای استان ( از مدیران ارشد مهمترین پایگاه خبری اصولگرایان استان در این پایگاه و پایگاه‌های همسوی با آن ) به سرعت منتشر شد . اما این فقط شایعه بود و خبرسازی برای بدست آوردن سرپرستی.

با مطرح شدن گزینه‌های دیگر ، بر سردرگمی مدیران خبرگزاری مهر برای انتخاب سرپرستی استان گلستان افزوده شد . هم‌ زمان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان که به علت مالکیت حوزه هنری بر این خبرگزاری ، مرتبط اصلی با خبرگزاری مهر در استان بشمار می‌رفت به خوبی دریافت که باید در این مناقشه شرکت نکند که نکرد.

اما سرانجام و به هر حال ، قرعه فال به نام محمد چراغعلی افتاد که پیش از این سردبیری ویژه‌نامه روزنامه همشهری را در استان گلستان داشت و طیفی از خبرنگاران باسابقه و تازه‌کار را دور خود جمع کرده بود.

چراغعلی البته سایه عموی خود را بر سر داشت که همین امر ، کار را بر وی مشکل کرد و کرده‌ است . اما طی چند ماهه گذشته او نشان داد که می‌تواند سرپرست خوبی برای خبرگزاری مهر که از خبرگزاری‌های مهم و تاثیرگذار کشور است باشد .

توجه داشته‌ باشیم که وضعیت پرداخت‌های حق‌الزحمه‌ها در رسانه‌های آنلاین به جز خبرگزاری رسمی کشور ( ایرنا ) قابل دفاع نیست . اما با این احوال ، جمعی از خبرنگاران را باز هم دور خود جمع کرده و چرخ مهر را در استان می‌چرخاند و این ، از نظر ما رسانه‌ای‌ها بسیار مطلوب است . و یا اگر نگاه حداقلی داشته باشیم چراغعلی در این شرایط ، خیرالموجودین بود و هست .

در این شرایط بر دوستانی نظیر حجت‌الاسلام دکتر طاهری نماینده گرگان و آق قلا و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس است که جلوی چنین حرکاتی را گرفته و در حفظ و حراست از فضای چند صدایی استان توجه داشته و اجازه ندهند تفاوتِ در عین وحدت در استان خدشه‌دار شود. / گرگان آنلاین

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه