تحقق سیاست های افزایش جمعیت نیازمند کار فرهنگی است

زرین نامه: مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: تحقق سیاست افزایش جمعیت در کشور نیازمند کار فرهنگی برنامه ریزی شده همراه با مشارکت همه ی مسئولان و افراد اثر گذار در امور فرهنگی - اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سیف الله ابوترابی در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: بحث کنترل جمعیت در دهه 60 با وقوع انفجار جمعیتی در کشورمطرح شد و این پیشگیری تا آنجا پیش رفت که در این زمینه به سیر نزولی رسیدیم.

وی اظهار کرد: به دنبال نگرانی هایی در این زمینه و حرکت سیر جمعیتی کشور به سمت سالمندی، سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

ابوترابی با اشاره به مولفه های تحقق سیاست های افزایش جمعیت تصریح کرد: همانطور که برای سیاست های کاهش جمعیت 20 سال کار فرهنگی انجام شد، در راستای تحقق سیاست های افزایش جمعیت نیز باید، برنامه ریزی دقیق، فرهنگ سازی، ورود رسانه های ملی، علماء دین و دیگر عناصر موثر در این زمینه فعال شوند.

وی اذعان داشت: اگر روند تک فرزندی ادامه داشته باشد، طی یک دهه معنای خواهر و برادر نامفهوم می شود و اگر این روند طی سه دهه آینده ادامه یابد، با جمعیتی سالمند مواجه می شویم که در توسعه و پایداری کشور اثرات منفی خواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال گلستان همچنین ایجاد شرایط کار و امید ( امیدبخشی )، اشتغال زایی، پیشگیری از افزایش سن ازدواج در فرزندان، کاهش تورم در جامعه و رفع دغدغه های جوانان، ارتقاء سطح زندگی (رفاه اجتماعی ) و آموزش جوانان برای پایداری زندگی را از مهم ترین دغدغه های ازدواج جوانان و فرزندآوری برشمرد و بر ضرورت تامین نسبی این دغدغه ها تاکید کرد.

افزایش جمعیت حافظ اقتدار کشور است

فرماندار علی آبادکتول نیز در این همایش بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در 8 سال جنگ تحمیلی و پایداری استقلال کشور تا کنون به دست توانمند نیروی جوان و نوجوان کشور رقم خورده است.

احمد تجری مفرد تصریح کرد: بعد از پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی، دشمن با آگاهی از توانمندی جوانان ایرانی، در راستای کاهش نرخ جمعیت و ایجاد ضعف در کشورمان، فعالیت های خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری در امر افزایش جمعیت اظهار کرد: ادامه سیاست های کنترلی و کاهش جمعیت به ضررمان است و آینده کشور را به خطر می اندازد که باید در راستای مقابله با این آسیب و ایجاد فرهنگ افزایش جمعیت همه ی ما تلاش کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه