مرگ یک خانواده فلسطینی/ شهادت 279 نفر از ابتدای حملات به غزه

زرین نامه: روز دوازدهم از حمله صهیونیست‌ها به غزه درحالی آغاز شد که نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع غزه برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

دیشب در غزه شلیک تانک اسرائیلی باعث کشته شدن 5 عضو یک خانواده شد.

آقای «بان کی‌مون» دبیرکل سازمکان ملل متحد فردا به خاورمیانه سفر می کند.

به گفته دفتر مطبوعاتی سازمان ملل، این سفر با هدف بررسی اوضاع غره و کمک به ایجاد آتش‌بس انجام می‌شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص دیشب نوشت: نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع غزه آغاز شد.

جفری فلت من، معاو ندبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر سیاسی این سازمان در این نشست با اشاره به کشته شدن 261 فلسطینی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اکثر این افراد، غیرنظامی بوده اند.

وی با تشکر از اسرائیل به خاطر قبول آتس بس پیشنهادی مصر، خواستار توقف فوری حملات موشکی حماس و هم چنین حملات ارتش صهیونیستی به باریکه غزه شد.

فلت‌من رد این نشست مدعی شد که راه‌حل بحران غزه، توقف قاچاق سلاح، باز شدن گذرگاه‌ها و رفع حصر از این منطقه و نهایتاً، اداره شدن نوار غزه به دست حکومت خودگردان فلسطین است.

«ریاض منصور» نمیاینده فلسطین در سازمان ملل سخنران بعدی این نشست بود که در ابتدا، شروع به خواندن اسامی شهدای چند روز اخیر فلسطینی کرد و البته در همین حین، به گریه افتاد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم نوشت: رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که غرب و سازمان ملل در تک‌تک جنایات اسرائیل شریک جرم‌اند.

وی گفت: کشورهای غربی و سازمان ملل متحد به خاطر کشته شدن هر کودک در غزه مسئول‌اند و شریک جنابات اسرائیل‌اند.

به گزارش فلسطین آنلاین، تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره و جیزه پس از نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین تظاهراتی با عنوان لبیک یا غزة برگزار کردند.

معترضان مصری در حلوان در جنوب قاهره با انتقاد از مواضع اتحادیه عرب در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه خواستار وحدت کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها شدند.

همچنین در جیزه در غرب قاهره نیز معترضان با در دست داشتن پرچم‌های مصر و فلسطین خواستار حمایت دولت قاهره از مردم غزه در قبال حملات صهیونیست‌ها شدند.

اسکندریه نیز شاهد تظاهرات در حمایت از غزه بود و معترضان علیه اقدام دولت قاهره در بستن گذرگاه رفح شعار سر دادند و خواستار باز شدن این گذرگاه شدند.

مصری‌ها در دیگر شهرها از جمله دقهلیة، منوفیة، غربیة، قلیوبیة، دمیاط، کفر الشیخ، اسماعلیة، سوئز، المنیا و بنی سویف هم تظاهرات کردند.

در اردن هم هزاران نفر با برگزاری تظاهرات پس از نماز جمعه از مواضع کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

این تظاهرات که از مقابل مسجد الحسینی آغاز شد تا میدان النخیل در مرکز شهر امان ادامه یافت.

همچنین مردم در استان «إربد» در شمال اردن هم اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

شهرهای ترکیه از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر نیز پس از حمله زمینی اسرائیل به غزه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بود.

در شدیدترین این اعتراضات مردم خشمگین سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا را به محاصره درآوردند و با تخم مرغ و سنگ هدف قرار دادند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه