زندگي حضرت علي (ع) هر چه بیشتر به جوانان و نوجوانان معرفی شود

زرین نامه: مديرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: نياز است در جامعه ما نسل جوان و نوجوان هرچه بيشتر با زندگي حضرت علي (ع) آشنا شوند زيرا به همان ميزان به شخصيت آن حضرت علاقمند خواهند شد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد گفت: نياز است در جامعه ما نسل جوان و نوجوان هرچه بيشتر با زندگي حضرت علي (ع) آشنا شوند زيرا به همان ميزان به شخصيت آن حضرت علاقمند خواهند شد.

با ابراز امیدواری در باره این که بتوانیم پيروان و رهروان خوبي براي آن حضرت باشيم و براي علوي نگه داشتن جامعه از هيچ كوششي دريغ نكنيم، به توضیح شخصيت حضرت علي (ع) پرداخت و گفت: حضرت علي يك شخصيت جامع و كاملي بود كه هيچ بيان و قلمي قادر به وصف ايشان نيست؛ پيامبر(ص) فرموده: علي (ع) را بالاتر از همه بدانيد زيرا جايگاه و عظمتي داشت كه خداوند ولادتش را در كعبه قرار داد و جانشين آخرين پيامبر شد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بيان اينكه امام علي (ع) درتمام نبردها مبارزترين فرد در ميدان جنگ بود، افزود: در هر شرايطي علي (ع) انسان كاملي بود، درجبهه يك رزمنده كامل، در دستگيري از فقرا يك كمك كننده كامل و در زمان دفاع از پيامبر بسيار جانانه حمايت كرد به همين دليل به عنوان جانشين و وصي پيامبر انتخاب شد.

وي ادامه داد: پيامبر براي ولايت علي (ع) مامور شد تا در قدير خم توقف كند و مردم را جمع كرده و به آنها اين موضوع را اعلام كند.

اين مسئول گلستاني خاطر نشان كرد: اقبال لاهوري در وصف حضرت علي (ع) مي گويد "من در تعجبم كه چرا علي زودتر خودش به دنيا آمد و چرا زوتر از خودش از دنيا رفت زيرا جامعه و جهان توان شناخت ايشان را پيدا نكرد؛ ايشان بزرگتر از زمان، مردم و افكار و انديشه مقطع زماني خودش بود.

مديرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان ضمن تاكيد بر فضيلت هاي شب قدر، افزود: به تعبير قرآن شب قدر بهتر از هزار ماه است شب قدر، شب نزول قرآن و ملائكه است شب فرود رحمت خداوند براي مومنين است. در اين شب سفارش فراواني به خواندن نماز 100 ركعتي مستحبي، استغفار فراوان، زيارت امام حسين (ع) و اعمال قرآن به سر شده است.

وي ادامه داد: آن دسته از افرادي كه تمكن مالي دارند در اين شب دستگيري از مستضعفان مي توانند داشته باشند همچنين عيادت بيماران و رسيدگي به فقرا هم در اين شب تاكيد شده است.

حجت الاسلام ولی نژاد در خاتمه تصريح كرد: صواب اجراي اعمال شب قدر به اندازه بيش از 83 سال عبادت محاسبه مي شود، در روايات متعدد تاكيد بسيار شده تا از اين شبها بهترين استفاده را ببرند تا مورد توجه خداوند قرار بگيرند، استغفار كنند چراكه توبه آنها مورد توجه قرار گرفته و مشمول رحمت الهي مي شوند./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه