ثبت 174 هزار و 663 ولادت در ثبت احوال علی‎آبادکتول

زرین نامه: رییس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول گفت: از ابتدا که این اداره تابع اداره ثبت احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.

 

به گزارش خبرنگار زرین نامه، جلیل‎گلدی امان‎زاده بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان علی‎آبادکتول در رابطه با سه ماموریت اساسی ثبت احوال اظهار داشت: نخستین ماموریت ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و تغییر نشانی، دومین ماموریت انتقال اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان و سومین آن تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور است.

وی در مورد نخستین ماموریت ثبت احوال برای ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و تغییر نشانی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 2 هزار و 192 ولادت، 484 فوت، یک هزار و 472 ازدواج و 267 مورد طلاق از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول ثبت شده است.

امان‎زاده افزود: تعداد فراوانی نام‎ها از ابتدای امسال در استان گلستان در بین دختران به ترتیب فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا، اسما و در بین پسران امیرعلی، محمدطاها، محمد، امیرحسین، ابوالفضل، امیرمحمد، علی و محمدامین است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول ادامه داد: امسال 7.13 درصد رشد در ولادت و 6.27 درصد کاهش ثبتی در وفات‎ها داشتیم.

امان‎زاده اظهار داشت: امسال میانگین جمعیت ثبتی ماهانه 243 نفر ولادت، 53 نفر وفات، 163مورد ازدواج و 33 مورد طلاق در شهرستان علی‎آبادکتول است.

وی گفت: علی‎آبادکتول امسال به مقام دوم در ثبت ولادت و مقام سوم در ثبت فوت در بین شهرستان‎های استان بعد از شهرهای گمیشان و بندرترکمن را دست یافت که این موفقیت را مدیون همکاری و هماهنگی بیمارستان‎ها، مراکز و خانه‎های بهداشت و پزشکان، دهیاری‎ها و شوراها هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول در خصوص فعالیت‎های ثبت احوال شهرستان در راستای دومین ماموریت ثبت احوال برای انتقال اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان گفت: دومین ماموریت ثبت احوال انتقال اسناد هویتی و حفظ و حراست از اسناد است، بر همین اساس در دهه 70 به هر ایرانی یک شماره اختصاص داده شده و بعد از آن صدور کارت شناسایی ملی و در مرحله بعد صدور سند مکانیزه نوزادان در کشور انجام شد که قبلا به صورت دست‎نویس بود و همچنین صدور شناسنامه جدید برای نوزادان که قبلا به صورت شناسنامه‎های چهار برگی بود که در حال حاضر با صدور شناسنامه‎ها به صورت کامپیوتری و پاسپورتی، سبب کاهش تخلفات و دستبرد در اسناد هویتی شده است.

امان‎زاده اذعان داشت: صدور شناسنامه‎های بالای 18سال، از خرداد 1391 در اداره ثبت احوال علی‎آبادکتول شروع شده، همچنین صدور سند ولادت و وفات که به صورت مکانیزه و آنلاین است و تمام مستندات ثبت ولادت و فوت بلافاصله پس از ثبت، در سراسر ایران قابل روئیت و بهره‎برداری است.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه‎های سازمان ثبت احوال، برنامه آرشیو الکترونیکی اسناد ولادت و فوت است که در حال حاضر تعداد 174 هزار و 663 سند ولادت و تعداد 33 هزار و 360 سند وفات در شهرستان علی‎آبادکتول آرشیو شده است.

امان‎زاده با بیان اینکه در حال حاضر 95درصد اسناد آرشیو شده است تاکید کرد: با اجرای برنامه آرشیو اسناد ولادت و فوت؛ ارائه خدماتی از قبیل تعویض شناسنامه که قبلا اشخاص باید برای ثبت به محل صدور شناسنامه مراجعه می‎کردند حذف می شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول با اشاره به برنامه‎های آینده این سازمان افزود: سال آینده صدور کارت شناسایی به صورت هوشمند آغاز خواهد شد که 18 نوع خدمات ارائه می‎دهد به این صورت که تمام اطلاعات شخص در آن تعبیه شده و هر دستگاه می‎تواند اطلاعات مربوط به خود را از این کارت‎ها بهره‎برداری کنند.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از این کارت هوشمند به استناد امضای دیجیتالی و اثر انگشت است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان علی‎آبادکتول همچنین در مورد سومین ماموریت یعنی تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور اظهار داشت: در اداره ثبت احوال علی‎آبادکتول از ابتدا که تابع اداره ثبت احوال گرگان بوده تا پایان آذر ماه امسال تعداد 174 هزار و 663 مورد ولادت و 33 هزار و 360 مورد وفات ثبت شده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه