قرارگاه عملیاتی واکنش سریع پارک ملی گلستان افتتاح شد

نخستین مرکز واکنش سریع یگان ویژه حفاظت محیط‌ زیست پارک ملی گلستان افتتاح شد.

به گزارش زرین نامه ؛ در هفته دولت و با حضور مهاجر، مدیرکل محیط‌ زیست استان گلستان ، خسروی فرماندار گالیکش ، کریمی دادستان و جمعی از مسئولین نخستین مرکز واکنش سریع یگان ویژه حفاظت محیط‌ زیست گلستان در محل محیط‌بانی شارلق پارک ملی گلستان افتتاح شد.
در این مراسم حسن خسروی ، فرماندار شهرستان گالیکش بر لزوم انجام چنین کاری تاکید نموده و مهم‌ترین مشکل پارک را کمبود امکانات و تجهیزات خواند.

اسماعیل مهاجر نیز در بحث اطفاء حریق های پیش‌ آمده در ماه‌های جاری از زحمات کلیه متصدیان به‌ویژه کارکنان فرمانداری و بخشداری‌ها تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: با افتتاح این پایگاه و حضور به‌نوبت و با برنامه پنج گروه کاری واکنش سریع در مقابل حوادث ( آتش‌سوزی ) و بااطلاع رسانی درست سعی بر آن داریم تا جلوی وقوع حوادث اتفاق افتاده در طول هفته‌های گذشته را بگیریم.

وی در ادامه یادآور شد که در حال حاضر 10چادر آتشبان با 30 نفر نیرو در نقاط حادثه‌خیز پارک ملی گلستان مستقر بوده و در حال پایش منطقه هستند.

جواد سلیاری رییس پارک ملی گلستان نیز در این رابطه گفت: مقر اصلی این قرارگاه در پاسگاه محیط‌بانی شارلق بوده و حوزه فعالیت آن از میرزا بایلو تا تنگه گل است.

وی افزود: در این طرح و در هر گروه یکی از معاونین مدیر کل به‌عنوان مسئول ستاد راهبردی به‌عنوان مسئول گروه حضورداشته و به مدت 2 شب و 3 روز در پارک اقامت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در ستاد فرماندهی نیز یک رییس اداره ارشد، یک راننده و یک همراه به‌عنوان گروه فرماندهی با نظارت کامل مسائل را به گروه‌های گشت زنی منتقل نموده تا به‌سرعت وارد عمل شوند.

سلیاری ادامه داد: در این قرارگاه 4 گروه در زمینه‌های گشت زنی، آموزش و اطلاع‌رسانی فعالیت داشته و هر گروه مجهز به یک خودرو مناسب و متشکل از سه نفر در قالب یک نفر رییس اداره، یک نفر کارشناس و راننده بوده و این گروه‌ها ضمن گشت زنی در محدوده تعریف‌شده به‌پایش محل اتراق مسافران و کنترل مسایل پارک به جهت پیشگیری از وقوع حریق خواهند پرداخت./نیلکوه

yeganpark 1

yeganpark 1

yeganpark 1

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه