40 دفتر زیارتی در استان گلستان فعال است

مدیر سابق حج و زیارت استان گلستان از فعالیت 40 دفتر زیارتی در این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه ؛ مهدی شیخی سه‌شنبه شب در آیین معارفه مدیر حج و زیارت استان گلستان که در سالن اجتماعات محیط زیست این استان برگزار شد، اظهار داشت: با راه‎اندازی دفاتر زیارتی جدید در گلستان شاهد اشباع این دفاتر در استان خواهیم بود به طوری که خدمات به درب منازل مردم می‌آید.

وی از سرپرستی 5 هزار یتیم توسط کارکنان حج و زیارت گلستان خبر داد و تصریح کرد: سالانه 2.5 میلیارد تومان به منظور حمایت از 5 هزار یتیم در استان ارائه می‎شود.

مدیر سابق حج و زیارت گلستان از فعالیت هفت دفتر شیعه و سنی در استان خبر داد و افزود: تعداد هفت دفتر زیارتی در گلستان وجود دارد که شیعه و سنی در کنار هم به ارائه خدمات می‎پردازند.

شیخی ادامه داد: تقریبا به 70 مدیر از روحانیون تحصیلکرده اهل سنت آموزش عتبات عالیات داده شده است تا این فرهنگ در بین اهل تسنن ترویج پیدا کند.

وی توسعه باند فرودگاه گرگان را یکی از اقدامات موثر در دوران فعالیتش عنوان کرد و گفت: به واسطه توسعه باند فرودگاه امکان پرواز هواپیمای پهن‎پیکر در گرگان وجود دارد.

مدیر سابق حج و زیارت گلستان در خصوص فعالیت‎های فرهنگی بیان داشت: ما در بخش حج و زیارت گلستان ماموریت‎های فرهنگی برای خودمان تعریف کردیم و به این مهم نیز وفادار ماندیم، وحدت را همواره سرلوحه قرار داده و با کارهای تبلیغی و ترویجی در داخل هم‌زیستی مسالمت‎آمیز را تمرین کردیم.

شیخی گفت: در موسم حج، پنج سال در همایش خودجوش میثاق بندگی خدا مشارکت داشتیم، همچنین نسبت به برگزاری مسابقه آشنای غریب با محوریت معرفی زندگینامه امام رضا (ع) به زوار ورود کردیم.

وی از حج به عنوان یکی از مشاغل سخت یاد کرد و اظهار داشت: زمانی که شرایط آب و هوایی نامساعد بود باید نسبت به پاسخگویی زائران، خانواده‎ها و رسانه‎ها در اسرع وقت اقدام می‎شد که این مهم به خوبی صورت گرفت.

مدیر سابق حج و زیارت گلستان از اوحدی خواست تا نسبت به تعیین تکلیف نیروهای قراردادی یک کار انقلابی انجام دهد و گفت: برخی از همکاران ما در حج و زیارت گلستان 17 سال زحمت کشیده‌اند اما همچنان قراردادی هستند که امیدوارم زمینه تثبیت آنها به زودی فراهم شود.

شیخی با بیان اینکه تلاطم و نابسامانی مقطعی مدیران به توسعه کیفی گلستان ضربه می‎زند، ابراز داشت: برای اینکه در سال‎های آتی با بحران نیروی انسانی در حج و زیارت مواجه نشویم باید از الآن نیروسازی کنیم.

وی از تلاش‎های مجدانه خبرنگاران در عرصه اطلاع‎رسانی قدردانی کرد و گفت: اصحاب رسانه با نهایت دقت، صحت و سرعت همواره در انعکاس وقایع این نهاد فعالیت خوبی داشته‌اند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه