بدنه کارمندی چابکی خود را از دست داده است

استاندار گلستان بر ضرورت آسیب‎شناسی و نقد درونی بدنه کارمندی گفت: بدنه کارمندی در سیستمی هدایت می‎شود که چابکی خود را از دست داده است.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن صادقلو شامگاه چهارشنبه در جمع مردم گرگان برای گرامیداشت شهدای کارمند این استان با نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دنیای غیراسلام به طور عالمانه مباحث را پیش می‌برد اما از این حیث ما با مشکل مواجه هستیم، واقعیت‎های جامعه امروز باید آسیب‎شناسی شود.

وی با بیان اینکه متعلقات کارمندی باید موشکافی شود، تصریح کرد: هر کارمند یا دانشمندی که از علم روز برخوردار است زمانی کارش ارزش پیدا می‎کند که با نیت صادقانه همراه باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: اگر کسی کار خود را بلد نباشد و نتواند آن را به نتیجه مطلوب برساند نمی‎تواند کارمند باشد، چراکه کارمند بودن از وجه عمومی و خاص برخوردار است.

صادقلو تسلط به کار، علم داشتن به کار، به روز بودن، به نتیجه رساندن، با تدبیر بودن را از شاخصه‎های حوزه کارمندی عنوان کرد و افزود: هر ساله وقتی عملکرد دستگاه‎ها مورد ارزیابی قرار می‎گیرد به همه 100 داده می‎شود، این به هم‎پاشیدگی در نظام ارزیابی مطلوب نیست.

جوهره در نظام ارزشی عمل، صدق و نیت خالصانه است

وی با بیان اینکه خصلت‎های عالیه شهدای کارمند باید معرفی شود، خاطرنشان کرد: اسلام در نظام ارزشی یک نظام مهندسی دارد که ایمان با عمل صالح تراز می‎شود و جوهره در نظام ارزشی عمل، صدق و نیت خالصانه است.

استاندار گلستان ادامه داد: بسیاری از شهدای کارمند دارای خلوص در کار، بی‎قراری در کار و خدمت و برخورد صادقانه با مردم داشتند و در انجام کار و خدمت به مردم زمان نمی‎شناختند.

شهدای دولت هویت‎بخش، مکتب‎ساز و مدل برای نسل امروز جامعه هستند

صادقلو با بیان اینکه شهدای دولت هویت‎بخش، مکتب‎ساز و مدل برای نسل امروز جامعه هستند، ابراز داشت: جلسات تشریفاتی و هزینه‎بر باید کنار گذاشته شود، اگر جمعی به نام و یاد دو یار خادم و صادق مراسمی برگزار می‎کنند باید مدل و الگوی آنها ترویج شود.

وی مدیرت زمان را از الگوهای موفق شهیدان رجایی و باهنر در زمان مسئولیت‎شان عنوان کرد و گفت: آنها با مدیریت بحران به جامعه خدمت کردند لذا باید این الگو به نسل امروز معرفی شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه مدیریت در زمان فراوانی هنر نیست، افزود: در اوایل انقلاب که بسیاری از بسترها وجود نداشت و هجمه‎های دشمن بر نظام اسلامی تحمیل می‎شد شهیدان رجایی و باهنر در شرایط سخت به خوبی مدیریت بحران کردند. اگر وجه کارمندی را با وجه اشتغال بنگریم و آن را به عنوان یک راه نجات‎بخش نبینیم مسلما خدشه بر کار ما ایجاد خواهد شد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه