2.2 میلیون ایرانی دچار پوکی استخوان هستند / هجمه‎های غیرمستند به صنعت شیر ایران شد

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه پوکی استخوان همانند قاتل خاموش است، گفت: 2.2 میلیون نفر از مردم کشور دچار پوکی استخوان هستند.

به گزارش زرین نامه ؛ حسین چمنی ظهر امروز در مراسم بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که در تالار خلیج فارس دانشگاه پردیس گرگان برگزار شد، اظهار داشت: تراکم استخوانی ایرانی‎ها از سال 1380 تا 1390 حدود 6 تا 14 درصد کاهش داده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فعلی با هشدارهای خطرناک مواجه است، تصریح کرد: سالانه 51 هزار شکستگی لگن خاصره در کشور اتفاق افتاده که این جمعیت یا مردند و یا زمین‎گیر شدند.

80 درصد مشکلات سالمندان ناشی از مشکلات اسکلتی است

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه هنوز راه حل مناسبی در سبک زندگی ارائه نشده است، افزود: 80 درصد مشکلات سالمندان ناشی از مشکلات اسکلتی است و 70 درصد کودکان کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند که این میزان در برخی نقاط کشور به صددرصد می‎رسد.

چمنی با بیان اینکه شیر مهم‌ترین بخش هرم غذایی در سبد غذایی مردم است، یادآور شد: شیر در کشور ما نقش تعیین‎کننده‎ای از لحاظ اقتصادی و شاخص سلامت دارد اما این روزها وقایع غریبی پیرامون مسئله شیر اتفاق افتاد که عوارضی بر جای گذاشت.

وی هجمه‎های غیرمستند به صنعت شیر را نامطلوب خواند و برگزاری این کنگره را به فال نیک گرفت و گفت: گرچه اعتماد عمومی خدشه‎دار شده اما امیدواریم که آب رفته به جوی برگردد.

شیر یک غذای بدون جایگزین است

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه شیر سرور نوشیدنی‎ها است، خاطرنشان کرد: از بین بردن آلزایمر، غذای کامل، واکسن و دارو سبب شده تا این فرآورده به عنوان یک غذای بدون جایگزین باشد.

چمنی گفت: میزان مورد نیاز بدن به شیر به طور متوسط یک‎هزار و 200 تا یک‎هزار و 500 میلی‎گرم است که کلسیم بدن را تامین می‎کند.

وی به مزیت‎های اقتصادی شیر اشاره کرد و ادامه داد: شیرخام کشور به آمار وزارت جهاد کشاورزی 8 میلیون تن در سال است گردش مالی شیرخام 24 هزار میلیارد تومان است که سهم خوبی در بودجه کلان دارد.

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران با تاکید بر اینکه امنیت سیاسی مستقیما با امنیت غذایی در ارتباط است، خاطرنشان کرد: حیات موجودات حتی بدن غذا امکان‎پذیر نیست، ارزش غذایی این ماده فراتر از بیان و کلام است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه