بخش عمده معوقات بانکی ناشی از رفتارهای سرمایه‎گذاران است

استاندار گلستان با بیان اینکه بخش سرمایه‎گذاری باید مورد آسیب‎شناسی قرار بگیرد، گفت: بخش عمده معوقات بانکی ناشی از رفتارهای سرمایه‎گذاران است.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن صادقلو بعداز ظهر امروز در مراسم بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که در تالار خلیج فارس دانشگاه پردیس گرگان برگزار شد، اظهار داشت: رفتارهای تنظیم نشده سرمایه‎گذاران سبب ایجاد معوقات بانکی شده و سرمایه‎گذار به خودش ضربه زده است.

وی سرمایه‎گذاران، عالمان و باتجربه‎ها را به عنوان سه مولفه اساسی در ادبیات سرمایه‎گذاری برشمرد و افزود: امروز دولت در خدمت سرمایه‎گذاران است، بسیاری از وظایف که به دوش سرمایه‎گذاران گذارده شده وظیفه حاکمیتی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید شرایط برد - برد واقعی در صحنه عمل اتفاق بیفتد، افزود: فرهنگ نگاه به سرمایه‎گذار باید تغییر پیدا کند، قیم‎مآبی را سیستم حاکمیتی باید کنار بگذارد.

صادقلو عدم پنجره واحد را یکی از دغدغه‎های مهم سرمایه‎گذاران ذکر کرد و گفت: استعلام‎های سنگین، هزینه‎های گزاف و زمان‌بر بودن مسیر سرمایه‎گذاری انگیزه را در انجام سرمایه‎گذاری کاهش داده است، همانطور که سرمایه‎گذار خود را برای ایجاد سرمایه‎گذاری باید تنظیم کند دولت و حاکمیت نیز باید خود را برای سرمایه‎گذار تامین کند.

وی ادامه داد: سرمایه‎گذار باید بداند سرمایه‎اش را به کدام سمت و در چه زمینه‎ای برای سرمایه‎گذاری سوق دهد که موفقیت در این مسیر مستلزم آسیب‎شناسی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه دانشگاه باید سرمایه‎ها را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: حساسیت در این حوزه کمتر از سوی دانشگاه‎ها دیده می‎شود و این انگیزش که باید در مدیریت سرمایه اتفاق بیفتد کمتر می‎بینیم لذا گسستگی و بی‎ارتباطی اینها سبب شده خروجی اساسی را شاهد نباشیم.

صادقلو با تاکید بر اینکه تجربه در خوشه‎های مختلف سرمایه گذاری باید جمع‎بندی شود، گفت: باید راه‎های رفته را مورد ارزیابی قرار داد یکی از آسیب‎هایی که در مدیریت عادی نظام وجود دارد بی‎توجهی به تجربه است اینکه در مدیریت آغازگری کنیم این رویه پدر کشور را درمی‎آورد.

وی بیان داشت: میدان تجربه مبحث ویژه‎ای نسبت به علم است، بسیاری از علوم از صحنه تجربه به میدان آمده است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه