هماش «تجدید میثاق بندگی» بیانگر توجه گلستانی‏‌ها به وحدت است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به برگزاری هماش «تجدید میثاق بندگی پروردگار و برادری مسلمین» توسط حج و زیارت استان در روز 11 دی الحجه در منا گفت: برگزاری این همایش بیانگر توجه مردم استان به مسئله وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش زرین نامه ؛ آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در دیدار مدیر جدید حج و زیارت استان گلستان اظهار داشت: این همایش، یکی از جلوه‏های وحدت آفرین حج محسوب می‏شود و الگو بودن استان گلستان در وحدت شیعه و سنی را به نمایش می‏گذارد.

وی، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید حج و زیارت استان گلستان، برنامه‏ریزی و رعایت نظم را در اعزام کاروان‏ها ضروری دانست.

* در سفر حج باید به دنبال رسیدن به مقام وصل الهی باشیم

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سفر حج باید به دنبال رسیدن به مقام وصل الهی باشیم، خاطرنشان کرد: مراسم معنوی حج، محل تجلی حضور پروردگار در قلب و روح ماست.

نورمفیدی با بیان اینکه اگر پروردگار به دل بیاید در اعمال دنیا و آخرت ما اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: همه زائران در سفر معنوی به سرزمین وحی باید به دنبال بهره‏مندی از عنایات ذات اقدس الهی و جلوه رحمانی آن باشند.

وی بر نقش روحانیون و مدیران کاروان‏ها در آگاه ساختن زائران به هدف اصلی حج تاکید کرد و اظهار داشت: آنها باید فردای قیامت پاسخگوی تلاش خود در این زمینه باشند.

* حج، مرکز اوج تجلی بندگی پروردگار و وحدت امت اسلام است

امام جمعه گرگان تصریح کرد: زائر باید بداند حج، مرکز اوج تجلی بندگی پروردگار و وحدت امت اسلام است و دراین راستا، علاوه بر روحانیون، مدیران کاروان‏ها باید برای نمایان ساختن فلسفه اصلی حج تلاش کنند.

نورمفیدی افزود: زحمات شما برای زائران حرم امن الهی ذخیره دنیا و آخرت است، لذا باید با خدمت به زائران بیت‏الله الحرام و توجه به نکته اساسی حج (جلوه بندگی ذات اقدس الهی) به دنبال توشه آخرت خود باشید.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق تاکید کرد: آنها نه تنها مسلمان نیستند، بلکه از هر درنده‏ای درنده‏تر هستند.

* داعش از هر درنده‏ای درنده‏تر است

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان‏های گلستان و گیلان افزود: هر مسلمان دلسوز نسبت به این موضوع که دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا درصدد اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی برای از بین بردن اسلام هستند، آگاه است.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: وحدت، مساله‏ای است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید داشته‏اند و ما باید این به این اصل مهم توجه جدی داشته باشیم.

به گفته وی، هر مسلمانی پیرو عقاید خود است، اما مشترکات زیادی بین همه ما وجود دارد که باید به آنها احترام بگذاریم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه