وضعیت گلستان در اشتغال صنعتی ضعیف است

استاندار گلستان یکی از مشکلات مبتلا به استان را وضعیت اشتغال ذکر کرد و گفت: گلستان در اشتغال صنعتی بسیار ضعیف است و جایگاه نامطلوبی دارد.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن صادقلو ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی موضوعات اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات باید همه ظرفیت‎ها به میدان آید، اظهار کرد: وضعیت گلستان در اشتغال صنعتی 3.4 درصد از صد نفر به بالا در بنگاه‎های صنعتی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بانک‎ها باید به مسیر خودکفایی رهنمون شوند، افزود: تمام گرفتاری‎هایی که در استان اتفاق می‎افتد را نباید به بانک‎ها نسبت داد گرچه بخشی از آن متوجه بانک‎هاست.

صادقلو ادامه داد: استان ما یک استان کشاورزی است که مشمول مالیات بوده و نقدینگی پائین می‎آید در بخش تولید گندم نیز گلستان برند ملی و بین‎المللی دارد اما با همین برند ما ضربه‎پذیری نقدینگی داریم.

وی بیان داشت: در برخی سال‎ها میزان مصرف 199 درصد بالاتر از منابع بوده است که همیشه مشمول جریمه می‎شدیم و این رقم اخیراض به 177 درصد رسیده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 5 هزار نیروی مازاد در استان وجود دارد، یادآور شد: فقط هزینه جاری اداره راه و مسکن سالانه 7 میلیارد تومان است که اینها تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

صادقلو با بیان اینکه انداختن توپ در زمین دیگری چاره‎ساز مشکلات نیست، گفت: برخی مسائل برای اینکه به نتیجه مطلوب ختم شود باید اراده ملی و تصمیم جمعی برای آن گرفت.

وی اکثر بیکاری موجود در جامعه را ناشی از نظام آموزشی دانست و بیان داشت: اکثر دانشگاه‎ها فارغ‎التحصیل بیکار بیرون می‎دهند لذا تا زمانی که مدیریت دانشگاه نسل اولی باشد نتیجه همین خواهد بود باید مدیریت را به سمت نسل سومی بکشانیم .

  استاندار گلستان با بیان اینکه ادبیات تقابل و عدم باور نمی‎تواند ما را به سمت تکامل سوق دهد، مطرح کرد: ادبیات اشتغال آی‎سی‎تی از هشت ماه گذشته در     گلستان استارت خورد و 5 هزار نفر با مدرک فوق‎دیپلم به بالا در سامانه کارجویان استان ثبت‎نام کردند که پس از راستی‎آزمایی 3 هزار و 200 نفر از این تعداد پالایش شدند.

صادقلو با بیان اینکه فرهنگ کارجو و کارپذیر باید در جامعه نهادینه شود، گفت: گلستان نیروی انسانی زیادی دارد که با شناخت استعدادهای آنها می‎توان به نتایج خوب رسید./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه