خدام رضوی ساعتی قبل وارد استان گلستان شدند

کاروان خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) برای برگزاری جشن‏های مردمی زیر سایه خورشید، ساعتی قبل وارد فرودگاه گرگان شد و مورد استقبال عوامل اجرایی این جشن قرار گرفت.

به گزارش زرین نامه ؛ جشن مردمی زیر سایه خورشید برای هفتمین سال متوالی در استان گلستان برگزار می‏شود و مردم ولایتمدار استان در این سال‏ها میزبان شایسته‏ای برای کاروان خدام و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی بودند.

براساس این گزارش، کاروان خدام رضوی شامل چهار خادم و یک مبلغ هستند که برنامه ‏های خود را از فردا صبح با حضور در گلزار شهدای کلاله آغاز می‏کنند.

خدام رضوی پس از ورود به فرودگاه گرگان، در استانداری گلستان با استاندار ملاقات کرده و برای تشریح برنامه ‏های جشن «زیرسایه خورشید» و بیان اهداف و ضرورت برگزاری اینگونه برنامه ‏های فرهنگی در برنامه شبانه سیمای سبز گلستان حضور پیدا می‏کنند.

برنامه‏ های جشن مردمی «زیر سایه خورشید» امسال به مدت چهار روز در 9 شهر و پنج روستای استان گلستان برگزار می‏شود.

حضور شما در تمام زندگیم جاری است یا علی بن موسی الرضا

دبیر جشن مردمی «زیر سایه خورشید» استان گلستان در حاشیه استقبال از کاروان خدام و پرچم متبرک حرم رضوی در گفت‏وگو با خبرنگاران گفت: جشن امسال با شعار «حضور شما در تمام زندگیم جاری است یا علی بن موسی الرضا» برگزار می‏شود.

سیدحسام بنی‏فاطمه بنی فاطمه با اشاره ترکیب قومیتی و مذهبی استان گلستان افزود: این جشن، سال های گذشته در مناطق اهل سنت استان نیز برگزار شده بود و با توجه به استقبال خوب مردم در این مناطق، امسال هم اهل سنت گلستان پذیرای کاروان خدام و پرچم حرم رضوی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کاروان حرم رضوی در مدت برگزاری این جشن در روستاهای اسبومحله گرگان، سرطاق بندرگز، النگ، بالاجاده و سرکلاته کردکوی نیز حضور می‏یابند.

ادراه‏ کل ارشاد با ستاد برگزاری جشن زیرسایه خورشید همکاری نکرد

دبیر مجمع شبا‏ب‏المومنین کردکوی ادامه داد: در هر یک از این روزها، کاروان خدام حرم رضوی، برای ابراز ارادات علاقه‏مندان به خاندان عصمت و طهارت، پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) را در امامزاده ‏ها، مساجد، مصلی نماز جمعه، گلزار شهدای گمنام، مراکز توانبخشی، مهدهای کودک و زندان مستقر می‏کنند.

بنی‏فاطمه با بیان اینکه دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر با کاروان خدام و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در برنامه ستاد برگزاری جشن مردمی «زیر سایه خورشید» قرار داشت، گفت: متاسفانه به دلیل همکاری نکردن اداره‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، این برنامه لغو شد.

به گفته وی، دیدار با هیئت‏های مذهبی، طلاب، روحانیون و خانواده شهداء بخش‏های دیگر برنامه‏ های این کاروان در استان گلستان هستند.

دبیر جشن زیر سایه خورشید استان گلستان خاطرنشان کرد: شهرهای برگزارکننده جشن زیرسایه خورشید، غرفه ‏های سبک زندگی رضوی را برپا و ویزیت رایگان طب‌الرضا(ع) را برای عموم مردم انجام می‏دهند. / فارس