کارگروه های سلامت اجتماعی در سراسر گلستان تشکیل می شود

مدير اداره فرهنگي اجتماعي و مشاركت هاي مردمي دادسراي عمومی و انقلاب گرگان از راه اندازی کارگروه های سلامت اجتماعی در سراسر استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این کارگروه ها با حضور پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی فعال در حوزه های اجتماعی تشکیل می شود.

به گزارش زرین نامه ؛ علیرضا غریب صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: کارگروه های سلامت اجتماعی ، با هدف بررسی آسیب های اجتماعی ، تدوین و ارائه راهکارهای متناسب با جامعه هدف ، فعالیت خود را در گرگان و علی آباد کتول آغاز کرده و به تدریج تا پایان سال در همه شهرهای استان راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی ، پژوهشگران و فعالان حوزه اجتماعی می توانند برای عضویت در این کارگروه ها به معاوت های پیشگیری از جرم دادسراهای سراسر استان مراجعه کنند.

مدير اداره فرهنگي اجتماعي و مشاركت هاي مردمي دادسراي عمومی و انقلاب گرگان همچنین از برگزاری دوره های آموزشی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در محله های گرگان خبر داد و گفت: در این دوره های آموزشی که با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار می شود كارشناسان قضايي و پيشگيري از وقوع جرم دادسراي مركز استان با حضور در مدارس و خانه هاي فرهنگ شهرداري ، جوانان و خانواده هاي آنان را با انواع بزه و ناهنجاري هاي اجتماعي آشنا می کنند.

غریب با بیان اینکه این دوره ها متناسب با شرایط و سن افراد برگزار می شود افزود: در این دوره های آموزشی علاوه بر توزیع بروشورهايي با موضوعات مختلف ، مهارت هاي و راهكارهاي جلوگيري از بزه به جوانان و خانواده های آنان آموزش داده می شود.

وی، شناسايي، سازماندهي و بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي و نهادهاي مدني و به کار گيري در امر پيشگيري از وقوع جرم ، هماهنگي برای افزايش آگاهي عمومي و پيشگيري از وقوع جرم ، بهره گيري از ظرفيت ها و همکاري هاي دستگاه هاي دولتي، عمومي و مردمي، تهيه و تدوين برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت استاني در زمينه هاي مختلف پيشگيري از وقوع جرم را از مهمترين برنامه هاي اين ستاد مردمي در سال جاري برشمرد.

غریب پيشگيري از وقوع جرم را يك وظيفه ملي خواند و گفت: همه مردم باید در امر پيشگيري از وقوع جرم دستگاه قضايي را حمايت و با ارائه طرح ها و پيشنهاد های خود به ما در امر كاهش آسيب هاي اجتماعي کمک کنند.

وي آموزش را یکی از شاخص هاي توسعه يافتگي عنوان کرد و افزود: به ميزاني كه شهروندان يك جامعه دسترسي دانش داشته باشند ، شاخص توسعه آن جامعه نيز به سمت بالا حرکت خواهد کرد و که این امر در كاهش آسيب هاي اجتماعي و جرائم نیز نقش به سزايي دارد.

به گفته غریب ، سال گذشته بيش از 50 دوره آموزشي براي بيش از دو هزار تن از شهروندان در حوزه های مختلف شناسايي آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان و راه هاي برون رفت از آن ، نقش زنان در كاهش جرم، راه هاي كاهش طلاق ، آشنايي با جرائم اينترنتي و فضاي سايبري و همچنين مهارت هاي اساسي زندگي در سطح محلات ، شهرها و روستاهاي مركز استان اجرا کرده ایم.

غريب همچنین از افتتاح ساختمان جديد ستاد مردمي پيشگيري و مشاركت هاي مردمي دادسراي مركزاستان در بلوار ناهارخوران خبر داد و گفت: قرار است طرح های مشاوره و فرهنگی در این محل به شهروندان ارائه شود.

غريب در ادامه سخنان خود با مهم خواندن نقش رسانه ها و مطبوعات در پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي از فعالان این عرصه خواست: با درج مطالب پیشگیرانه در روزنامه و مجلات دستگاه قضايي استان و ستاد مردمي پيشگيري از وقوع جرم مركز استان را در اين رسالت خطير ياري کنند./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه