برای زیارت خانه خدا لحظه‌شماری می‌کنم

پیرزن 111 ساله گنبدی، مسن‏‌ترین زائر حج تمتع امسال گفت: برای دیدن خانه کعبه و گنبد سبز حرم رسول اکرم (ص) لحظه‌شماری می‏‌کنم و امیدوارم تا آن لحظه زنده بمانم.

به گزارش زرین نامه ؛ قربان‏بی‏بی‏ برنجی با بیان احساس خود از زیارت خانه خدا در این سن اظهار کرد: بسیار خوشحالم و خداوند را شاکرم که بالاخره در این سن توفیق زیارت خانه خود و حرم رسولش را نصیب من کرد.

این زائر که متولد یکم مردادماه سال 1282 است، افزود: از زحمات مدیریت کاروان و پزشک کاروان که به طور مداوم وضعیت اینجانب را کنترل و به بنده لطف دارند، تشکر می‏کنم.

پیرزن 111 ساله اهل گنبدکاووس بیان کرد: با توجه به لطف خدا و وضعیت جسمانی فعلی تا جایی که بتوانم اعمالم را خودم انجام خواهم داد.

برنجی در بیان آرزوها و دعاهای خویش در جوار خانه خدا و مرقد مطهر رسول اکرم (ص) در این سن نیز گفت: در این سن دیگر آرزویی برای خود ندارم جز آنکه خداوند مرا آبرومند و عاقبت به خیر از این دنیا ببرد و دعای اصلی من در کنار خانه خدا و حرم حضرت رسول اکرم (ص) برآورده شدن حاجات جوان‏‌هاست.

وی با بیان اینکه 10 فرزند، ده‏‌ها نوه و نتیجه و نبیره دارد، عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال زیارت خانه خود را قسمت همه جوان‏‌های کشور و همچنین نسل‏‌های بعدی خانواده من نیز کند.

برنجی در توصیه به جوانان از آنها خواست همواره با خدا باشند و هیچگاه نماز اول وقت خود را ترک نکنند و تا آخرین لحظات زندگی از لطف الهی ناامید نشوند زیرا خداوند همواره با حکمت خود به فکر بندگانش خواهد بود.

پیرزن 111 ساله اهل گنبدکاووس در بیان اشتیاقش برای زیارت خانه خدا این‏گونه ادامه داد: برای دیدن خانه کعبه و گنبد سبز حرم رسول اکرم (ص) لحظه شماری می‏‌کنم و امیدوارم تا آن لحظه زنده بمانم.

مدیر کاروان شماره 38326 حج تمتع اعزامی از گنبدکاووس که برای بیست و نهمین بار عازم سفر حج می‌‏شود در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرنگار فارس در گرگان گفت: قربان بی‌بی برنجی یکی از با نشاط‏‌ترین زائرین است که در طی 30 سال گذشته و سفرهای متعدد خود به عنوان زائر و خدمه و مدیر کاروان دیده‌ام.

حاجی‏‌محمد بیگ‏‌محمدی با بیان خوشحالی خارج از حد توصیف خود از خدمتگزاری به این بانوی 111 ساله او را نقل مجالس کاروان و محور گفت‌وگوهای اعضای کاروان خواند و اظهار کرد: در مدت برگزاری کلاس‏‌های آموزشی کاروان تمامی زائران با وجود اینکه خود زائر کعبه دل‏‌ها هستند از این بانوی مومنه التماس دعا داشتند.

وی قربان‏‌بی‏‌بی برنجی را مسن‏‌ترین زائر حج تمتع امسال برشمرد و گفت: هدایا و برنامه‏‌های ویژه‏‌ای برای وی در سفر در نطر گرفته شده است که در محل هتل استقرار زائران برگزار خواهد شد.

این مدیرکاروان زیارتی همچنین از برگزاری مراسم بدرقه با حضور مسئولان شهرستانی خبر داد و افزود: در این مراسم نیز از قربان‏‌بی‌‏بی برنجی توسط مسئولان تجلیل به عمل خواهد آمد.

پزشک کاروان شماره 38326 حج تمتع اعزامی از گنبدکاووس نیز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از سلامتی کامل خانم برنجی خبر داد و گفت: وی در صحت کامل به سر می‏‌برد و هیچ‏‌گونه بیماری و عارضه خاصی ندارد و به لطف خدا احتمالاً اکثر اعمال خود را شخصاً انجام خواهد داد.

محمد قره‏‌جه افزود: البته پیش‏‌بینی‏‌های لازم پزشکی و امدادی صورت گرفته است و توصیه‌‏های ایمنی و بهداشتی ضروری بیش از سایرین برای خانم برنجی و همراهانش به کرات توضیح داده شده است.

وی ضمن بیان خرسندی از همراهی این زائر مسن و نورانی این سفر را برای خود تجربه‏‌ای جدید و به یادماندنی خواند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه