اجرای طرح شهر گردشی در علی آبادکتول برای بررسی مشکلات شهر

نود و هفتمین جلسه شورای شهر علی آبادکتول با تاکید بر موضوعات اجرای طرح شهرگردشی، مرمت و لکه گیری آسفالت خیابان ها، ایجاد شفافیت مالی در سنگ شکن و... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه ؛ رییس شورای شهر علی آبادکتول در آغاز این جلسه با اشاره به بررسی موضوع لکه گیری و مرمت آسفالت خیابان های شهر در جلسه روز یکشنبه (16 شهریورماه) کمیته عمران اظهار کرد: برآورد هزینه مرمت و لکه گیری، شناسایی و استعلام از پیمانکاران برای اجرای پروژه انجام شده است و تا 3 الی 4 روز آینده پیمانکار آن معرفی خواهد شد.

ابوالفضل پاکدامن همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدن به نقطه مشترک برای الویت بندی خیابان ها در شورای شهر و شهرداری افزود: در حال طراحی نرم افزاری برای تعین الویت بندی خیابان های شهر هستیم که در آن شاخص هایی نظیر تعداد ساختمان ها در یک خیابان، قدمت و پروانه ساخت و... مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه به اجرای طرح شهر گردشگری اشاره کرد و گفت: طرح شهرگردشی اعضای شورای شهر و مسئولین واحدهای شهرداری به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهر از روز چهارشنبه (19 شهریورماه)اجرا خواهد شد.

ضرورت ایجاد انضباط مالی در سنگ شکن شهرداری

در بخش دیگراین جلسه موضوع کارخانه سنگ شکن از سوی حسن صداقت عضو شورای شهر به عنوان یکی از منابع مالی پایدار برای شهرداری مطرح شد.

وی اذعان داشت: استفاده کامل از ظرفیت سنگ شکن می تواند بخش بزرگی از مشکلات و نیازهای مالی شهرداری را تامین کند که این مساله نیازمند بررسی دقیق وضعیت مالی و هزینه های این سنگ شکن است.

غلامرضا حاتمی عضو دیگر شورای شهر علی آبادکتول نیز در ادامه تصریح کرد: عدم شفافیت درامدی و هزینه ای سنگ شکن می تواند یکی از دلایل بی نظمی مالی در آن باشد.

وی طرح تحقیق و تفحس از سنگ شکن شهرداری برای ایجاد شفافیت مالی در آن را پیشنهاد که مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

لزوم تخصص برای عضویت در کمیسیون ها

در بخش پایانی این جلسه موضوع عضویت در کمیسیون های شورای شهر طرح شد، صداقت که بر عضویت در کمیسیون ها بر اساس علایق تاکید داشت، گفت: شاید برخی از اعضاء مدرک تحصیلی در یک رشته نداشته اما به صورت تجربی در آن زمینه تخصص داشته باشند که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

سید محمد حسینی عضو دیگر شورای شهر نیز اظهار کرد: عضویت در یک کمیسیون بدون تجربه و آگاهی در موضوعات آن، به کمیسیون ها کمکی نمی کند و اعضاء باید در کمیسیونی عضو شوند که بتوانند در آن اثرگذار بوده و ایده ارائه دهند.

پاکدامن نیز گفت: عضویت در یک کمیسیون علیرغم نداشتن تخصص در آن، موجب بار مالی برای شورا می شود، لذا اعضا درکنار عضویت در کمیسیونی که در آن تخصص دارند، می توانند برای کسب تجربه و همچنین ارائه ایده ها و افکار عضو افتخاری کمیسیونی که در آن تخصص علمی ندارند، بشوند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه