آیا با فیلترینگ سایت ها توسط وزارت ارشاد موافقید؟

آیا با برخورد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص فیلتر کردن سایت ها موافق هستید؟

به گزارش زرین نامه به نقل از تیتر1 ؛ در راستای اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص فیلترکردن سایت های خبری ، تحریریه سایت تیتر1 این کمپین را راه اندازی کرده تا اصحاب رسانه کشور نظر خود را درخصوص این اقدام بیان کنند.

با توجه به اینکه رسانه ها یکی از بازوی های اصلی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می آیند، آیا با فیلترینگ گزینشی رسانه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد موافق هستید؟

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی روزهای اخیر در ضرب‌الاجلی قابل تأمل، اقدام به فیلتر کردن برخی از سایت های خبری کرده است، با توجیه اینکه این سایت ها، مجوز ندارد.

اگر چه ساماندهی سایت‌های اینترنتی خواسته تمام اهالی رسانه است اما باید تأکید شود ساماندهی تمام سایت‌ها ملاک عمل باشد نه اینکه بخشی از قانون را به صورت گزینشی برای سایت‌های خلاف سلایق سیاسی به اجرا درآورد و انتشار آنها را محدود و محدودتر کرد.

یاد آوری این نکته ضروری است که بسیاری از سایت های فعال در کشور ساماندهی نشده اند و در گذشته نیز معاونت مطبوعاتی اقدامی برای ساماندهی رسانه های مجازی صورت نداده است و حال در ضرب‌الاجلی سعی بر جلوگیری از ادامه فعالیت این دست از رسانه ها دارد،آنهم به صورت گزینشی و سلیقه ای.

حال این سوال مطرح است که آیا این قانون شامل همه سایتهای بدون مجوز می شود یا خطر فیلترینگ برای سایتهای با گرایش خاص وجود دارد و آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند به صورت یکجانبه اقدام به مسدود کردن سایتها نماید؟ جایگاه دادگاه مطبوعات در این مورد چیست؟

برای شرکت در نظرسنجی "با فیلترکردن سایت های خبری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد موافقید یا مخالف؟اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

ضرب‌الاجل برای فیلتر گزینشی سایت‌ها

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه