تجهیز 33 روستای ‌گلستان به کانکس مدیریت بحران

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: 33 کانکس مدیریت بحران مجهز به انواع وسایل و امکانات مرتبط با موضوع پیشگیری و مقابله در مجموعه روستاهای استان مستقر شد.

به گزارش زرین نامه ؛  صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه طی برنامه‎ای از اهالی روستای «لهندر» که در اطفای حریق پارک ملی گلستان نقش موثری داشته‎اند، تقدیر می‌شود، ‌اظهار کرد: در این برنامه ضمن اعطای لوح تقدیر به دهیار روستای «لهندر» به عنوان نماینده این روستا، امکانات و تجهیزات اطفاء حریق نیز بین اهالی روستا توزیع می‎شود.

وی خاطرنشان‎کرد: از تجهیزات ارائه شده به این روستا می‎توان به کوله‎های اطفای حریق، لباس کار و دیگر وسایل جانبی اشاره کرد.

مقدم با اشاره به اهمیت نقش مردم به عنوان یکی از قابلیت‎های موثر در مدیریت بحران اذعان کرد: استفاده از ظرفیت مردمی در منطقه، بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با حریق‎ احتمالی در عرصه‎های زیست محیطی و منابع طبیعی است.

وی یادآور شد: در آتش‎سوزی‎های اخیر پارک ملی گلستان نیز نقش مسئولیت‎پذیرانه بسیاری از مردم ساکن در روستاهای اطراف برای مهار و اطفای حریق ما را بر آن داشت تا برای تجهیز و هدف‎دار کردن روستای «لهندر» برنامه‎ریزی کنیم.

تجهیز 33 روستای سطح گلستان به کانکس مدیریت بحران

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران و استقرار کانکس مدیریت بحران در روستاهای استان بیان کرد: طی سال‎های اخیر 33 کانکس مدیریت بحران مجهز به انواع وسایل و امکانات مرتبط با موضوع پیشگیری و مقابله در مجموعه روستاهای استان مستقر شده است.

مقدم تصریح کرد: یکی از این کانکس‎ها نیز در روستای «یان‎بلاغ» که همچون «لهندر» در حاشیه پارک ملی گلستان قرار دارد، مستقر شده تا در زمان حوادث احتمالی مورد بهره‎برداری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‎های مناسب آموزشی، تجهیز روستاهای اطراف پارک ملی گلستان و دیگر عرصه‎های جنگلی بتوان ظرفیت مناسبی برای پیشگیری از حریق در این مناطق ارزشمند و ملی ایجاد کرد.

قرار است، راس ساعت 11:00 صبح امروز با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، فرماندار شهرستان مراوه‎تپه، مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان در روستای «لهندر»، از اهالی این روستا که در اطفای حریق‎های پارک ملی گلستان دخیل بوده‎اند، تقدیر و قدردانی شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه