کاهش 37 درصدی کشته‎های تصادفات جاده‎های گلستان در تابستان

رئیس پلیس‎راه استان گلستان از کاهش 37 درصدی کشته‎های تصادفات جاده‎های گلستان در فصل تابستان خبر داد.

 به گزارش زرین نامه ؛ علیرضا قدمی چهارشنبه شب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به آنکه به روزهای پایانی تعطیلات تابستانه رسیده‎ایم، جاده‎های استان گلستان با حداکثر ظرفیت در حال بهره‎برداری است.

وی ادامه داد: این حجم ترافیک و حضور مسافران در جاده‎های استان به طور معمول تا ابتدای مهر ماه ادامه خواهد داشت و طرح تابستانه پلیس نیز به خوبی و با استفاده از تمام امکانات و نیرو در حال انجام است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه ویژه مردم به قوانین و مقررات و تلاش همکاران در مجموعه پلیس‎راه‎های استان شاهد کاهش 37 درصدی کشته‎های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی در جاده‎های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‎ایم.

قدمی تاکید کرد: وضعیت جاده‎های استان گلستان وضعیت ویژه‎ای است و مسافران باید با دقت بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

وی اضافه کرد: وجود مناطق جنگلی، کشاورزی و مسکونی در جاده‎های گلستان جاده‎های این استان را نسبت به دیگر مناطق کشور دارای وضعیت ویژه‎ای کرده است و در صورتی که رانندگان به علائم موجود در طول جاده‎های استان دقت کنند می‎توانند سفری بدون حادثه را داشته باشند.

خواب‎آلودگی بیشترین عامل سوانح رانندگی در گلستان

رئیس پلیس‎راه استان گلستان تصریح کرد: تابلو زبان جاده است و اگر رانندگان با توجه کردن به تابلو‎های موجود در مسیر اقدام به رانندگی کنند به طور قطع تا پایان سال سوانح رانندگی نخواهیم داشت یا به حداقل خواهد رسید.

قدمی تاکید کرد: بیشترین علت وقوع سوانح رانندگی در جاده‎های استان گلستان ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی است که متاسفانه 20 روز گذشته یکی از حوادث تلخ را در استان به علت خستگی و خواب‎آلودگی راننده داشته‎ایم.

 وی افزود: در این حادثه که در محور علی‎آباد کتول به وقوع پیوست بر اثر واژگونی خودرو که ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی راننده بوده، سه فرزند خردسال خانواده جان خود را از دست دادند و مادر آنها نیز در کما به سر می‎برد و پدر خانواده نیز دچار آسیب‎های شدیدی شده است.

این مقام انتظامی در پایان ابراز داشت: توصیه پلیس در این راستا این است که رانندگان سعی کنند از رانندگی در شب پرهیز کرده و در صورت اجبار، به ازای هر دو ساعت رانندگی 10 تا 15 دقیقه استراحت داشته باشند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه