گمنامی رامیان در جاده بین المللی گلستان!!+تصاویر

وقتی دل به جاده میزنی تمام شهرستانها و شهرهای گلستان یکی پس از دیگری بر روی تابلوهای راهنمایی رانندگان و مسافران نمایان است بجز اسم «رامیان»!!

به گزارش زرین نامه به نقل از گل رامیان ؛ رانندگي در مسير جاده بين المللي گلستان را شايد خيلي ها تجربه کرده باشند. جاده اي است سرسبز و دل انگيز که نگاه هر رهگذري را به خود جلب مي کند. مسير را که طي مي کني نام شهرها و فاصله هر کدام در تابلوهايي نقش بسته که يکي يکي از گوشه چشمت مي گذرند. آزاد شهر 12 کیلومتر ، گنبد کاووس 26 کیلومتر، مینودشت 35 کیلومتر. مقصد ما «راميان» است. بدنبال تابلویی می گردیم که فاصله ما را تا این شهر مشخص کند بالاخره بعد از مدت زماني به مقصد مي رسيم و دريغ از تابلويي که نام اين شهر در آن درج شده باشد.

ramian2

جاده بدون تابلوهای راهنمایی و رانندگی یعنی گمراهی راننده و مسافران ، تابلوهایی که شهر را با کیلومتر آن مشخص می کنند به مثابه نوعی برنامه ریزی برای راننده می باشد که در چه ساعتی به مکان مورد نظر خواهد رسید. و یا مسافری که برای اولین بار در این مسیر حرکت می کند با نگاه بر تابلوها مسیر شهر مورد نظر خود را پیدا میکند حال که اسمی از رامیان بر روی تابلوها نمی باشد تکلیف افراد متقاضی این شهر چیست؟

رامیان یکی از شهرستان های استان گلستان می باشد که در سال 1380 با عنوان شهرستان به ثبت رسیده است.ولی وقتی دل به جاده میزنی تمام شهرستانها و شهرهای گلستان یکی پس از دیگری بر روی تابلوهای راهنمایی رانندگی نمایان است بجز اسم رامیان!!

یعنی رامیان با گذشت حدود 13 سال از عمر شهرستان شدنش و همچنین با داشتن حدود 35 کیلومتر محوراصلی هیچ جایی بر روی تابلوهای نصب شده در جاده گلستان ندارد؟!
ramian1

چرا باید رامیان در گمنامی کامل جاده بین المللی گلستان به سر ببرد و در هیچ تابلویی نامی از رامیان قید نشود ؟!

علیرغم مصوبات مکرر شورای ترافیک شهرستان رامیان تاکنون اداره راه هیچ اقدامی نکرده است تا جاییکه نام شهرهای توابع این شهرستان بر روی تابلوها نمایان است ولی دریغ از نام «رامیان » .

تعجب برانگیزتر اینجاست که زمانیکه وارد محدوده این شهرستان می شویم هم هیچ تابلو و نشانی از نام رامیان مشاهده نمی شود و حتی هنگامی که محدوده این شهرستان به پایان میرسد هم هیچگونه تابلویی در خروجی نصب نشده است !!

بین این همه تابلو فقط در ورودی خود رامیان که به دوراهی رامیان معروف است تابلویی با نام رامیان مشاهده می شود . مسافران زیادی که از این جاده به سمت شاهرود و یا بالعکس حرکت میکنند نباید بر روی تابلوهای جاده بین الملل اسمی برده شود ؟!

وقتی وارد شهر رامیان شدم به یک تابلویی برخورد کردم که تا به نیم متری آن نرسیده بودم هیچ یک از نوشته های آن خوانده نمی شد وقتی نزدیک شدم دیدم نوشته شده رامیان 5/3 کیلومتر ، اولنگ 35کیلومتر ،سه راهی شاهرود 52 کیلومتر و شاهرود 107 کیلومتر .

ramian3

بنظر شما آیا یک تابلو برای راهنمایی یک مسافر باید اینگونه باشد ؟!

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه