کاربرانی که با سکته‎های اینترنت فیتیله‎پیچ می‎شوند

این روزها سکته‎های گاه و بیگاه اینترنت با اعصاب و روان مشتریان این فناوری بازی می‎کند و کسانی که به نوعی ارائه خدمات آنها وابسته به اینترنت است باید برای دریافت این فناوری، فیتیله پیچ زمان شوند.

به گزارش زرین نامه ؛ برخی از روزها حتی ساعت‎ها باید به انتظار نشست تا چراغ‎های چشمک‎زن جعبه جادویی سبز شود و کاربران اینترنت مانند تیری که از چله کمان رها شده به سمتش خیز بگیرند و اطرافیان بی‎خبر از ماجرا که مشغول کارهای روزمره خود هستند به ناگاه شوک عظیمی به آنها وارد می‎شود و مبهوت عکس‎العمل کاربران می‎شوند.

در عصری که به پیشرفت و تکنولوژی نام گرفته چرا باید یک دانشجو برای گرفتن یک مقاله ساعت‎ها وقت باارزش خود را پای اینترنت صرف کند. یا یک خبرنگار حوزه مجازی که با دنیای ثانیه‎ها سر و کار دارد به کدامین گناه باید برای ارسال یک خبر آشفته‎ خاطر شود و یا مشتریان بانک‎ها، فروشگاه‎ها، شرکت‎ها و ... که به نوعی ارائه خدمات آنها وابسته به اینترنت است باید برای دریافت این فناوری، فیتیله پیچ زمان شوند.

روز به روز شاهدیم که به شمار کاربران فضای مجازی افزوده شده و به تناسب آن هزینه‎های هنگفتی به خزانه بخش‎های دولتی و خصوصی سرازیر می‎شود اما آیا تقبل هزینه از سوی کاربران توانسته سطح انتظارات آنها را نیز برآورده کند، به هر حال این حق کاربران است تا در قبال مبالغی که پرداخت می‎کنند خدمات مناسب بگیرند اما دریغ از کیفی‎سازی...

  مسئولانی که می‎خواهند شانه از بار مسئولیت خالی کنند، همواره زیرساخت‎ها را مقصر می‎دانند اما لحظه‎ای باید درنگ کنند که آیا با این جواب می‎توانند در دادگاه عدل الهی پاسخگوی بیت‎المال و حق‎الناس باشند.

اما مسئله فقط به اینجا ختم نمی‎شود نکته دیگری که حائز اهمیت بوده نحوه پاسخگویی به کاربران است، چراکه آنها از دو بخش دولتی و خصوصی می‎توانند خدمات بگیرند.

مشتریانی که اینترنت خود را از «بخش دولتی» یا «مخابرات» دریافت می‎کنند از نحوه تکریم ارباب‎رجوع از سوی این دستگاه رضایت چندانی ندارند و بعضا با بی‎مهری مواجه می‎شوند و چون این دسته از کاربران امکان خدمات‎گیری از بخش خصوصی را ندارند به اجبار باید این نوع رفتارهای ناشایست را تحمل کنند، این در حالی است که در نقطه مقابل؛ کاربران بخش خصوصی گر چه در برخی موارد با قطعی اینترنت مواجه می‎شوند اما در کمال ادب، پاسخ خود را دریافت می‎کنند.

در بخش نخست این گزارش به سراغ برخی مسئولان رفته و نظرات و دیدگاه‎های آنها را در خصوص نحوه خدمات‎دهی مخابرات در بخش اینترنت جویا شدیم.

*پیوست فرهنگی فضای مجازی باید سریع‌تر تعریف شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‎ها در کشور ضروری است، گفت: نگرانی که وجود دارد این است که پیوست فرهنگی آن درست نشده، آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است این است که باید شبکه ملی اطلاعات و فناوری هر چه سریع‌تر توسعه پیدا کند.

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری افزود: هنوز وزارت ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و فناوری وعده آینده می‎دهد، بنابراین ضرورت دارد قبل از آنکه پهنای باند و زیرساخت‎های اینترنتی را توسعه دهیم به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات باشیم که یک شبکه سالم است.

وی با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی فضای مجازی باید سریع‌تر تعریف شود، یادآور شد: اگر دولت در این راستا اهتمام بیشتری نشان دهد شاهد فعالیت این شبکه در کشور خواهیم بود.

*نکات مثبت و منفی استفاده از تکنولوژی باید در کنار یکدیگر دیده شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان گفت: مردم و مسئولان باید سعه‌صدر داشته باشند؛ باید جوانان و فرهنگ ایرانی اسلامی را باور داشته باشیم، سرعت تحولات زیاد است باید همراه با سرعت تکنولوژی پیش برویم.

علی‎اصغر طهماسبی افزود: مردم و مسئولان باید سعه‌صدر داشته باشند؛ باید جوانان و فرهنگ ایرانی اسلامی را باور داشته باشیم، سرعت تحولات زیاد است باید همراه با سرعت تکنولوژی پیش برویم.

وی با بیان اینکه نکات مثبت و منفی استفاده از تکنولوژی باید در کنار یکدیگر دیده شود، ادامه داد: در گذشته زائران حتی یک کتاب نمی‎توانستند به شبه جزیره عربستان ببرند اما اکنون حجاج بیت‎الله‎الحرام بدون اینکه کتاب با خودشان حمل کنند می‎توانند به راحتی از ظرفیت شبکه‎های ماهواره‎ای فارسی‎زبان استفاده کنند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه سیاست ما محدودسازی و کنترل مردم نیست، افزود: ما نمی‎خواهیم مسائل را امنیتی ببینیم بلکه می‎خواهیم مسائل را فرهنگی ببینیم و همه مردم باید رعایت برخی از مسائل را کنند.

*پهنای باند برای گرگان یک میلیون نفری دیده شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اقدامات انجام شده عمیق و زیرساختی نیست، گفت: پهنای باند برای گرگان یک میلیون نفری دیده شود.

نبی‎الله هزارجریبی افزود: تا چند سال دیگر گرگان به یک کلان‎شهر تبدیل خواهد شد و باید بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد مرکز استان به دلیل مهاجرپذیری، دانشگاه‎ها و مراکز عالی رو به افزایش است و نیاز به اینترنت اصل جداناپذیر از علم بوده که باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال علم روز و تکنولوژی هستند، مقاله‎های بین‎المللی می‎خواهند استفاده از اینترنت برای آنها یک نیاز اساسی است، احساس نیازی که در مردم ایجاد شده باید به درستی پاسخ داد.

*انتظار مردم از شرکت مخابرات خدمات‎دهی مطلوب است

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص عملکرد مخابرات در بخش اینترنت گفت: قطع و وصل شدن اینترنت آرامش ذهنی و روانی مخاطب را به هم می‎ریزد. انتظار مردم از شرکت مخابرات که یک مجموعه پرتلاش است خدمات‎دهی مطلوب بوده و این مهم در قبال هزینه‎ای که از مشترکان اخذ می‎شود قابل پیگیری است.

گرزین ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور در حال توسعه است در بخش زیرساخت‎های دنیای مجازی لازم است که فضای آزادتر و سالمتری مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از زندگی روزمره بشر وابسته به دنیای مجازی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان و شرکت‎ها با دنیای مجازی کارهای روزانه خود را شروع می‎کنند، لذا اگر مخابرات در این بخش به درستی ایفای نقش نکند مشتریان از نظر فکری دچار آسیب می‎شوند.

گرزین در خصوص مشتری‎مداری مخابرات در بخش اینترنت گفت: عملکرد مخابرات در بخش خدمات به مشترکان اینترنت در مقایسه با گذشته پایین آمده است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه