اختصاص 500 میلیون تومان به طرح گردشگری کبودوال

زرین نامه: نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول و بخش کمالان بیان داشت: در خصوص طرح گردشگری آبشار کبودوال 500 میلیون تومان توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص یافت.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول و بخش کمالان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه اظهار داشت: استان گلستان از ابتدا یک استان مساعد برای کشاورزی بود، به همین دلیل در بخش صنعتی ضعیف باقی ماند و در دولت هشتم با پیگیری های دکتر صادقی و نمایندگان آن دوره مجوز نواحی صنعتی در استان اخذ شد و در همین راستا شهرک صنعتی علی آباد کتول نیز ساخته شد.

نوروزی افزود: در حوزه کشاورزی، به دلیل واردات بی رویه پنبه و سیاست های نادرست مسئولین وقت سازمان جهاد کشاورزی 28 کارخانه پنبه بعد از انقلاب تعطیل شد.

وی گفت: استقلال کشور به کشاورزی است و استان گلستان نیز در کشور به لحاظ کشت 72 نوع محصول کشاورزی و با اقلیم های گوناگون یک قطب شناخته می شود و از طرفی به سرزمین طلای سفید نیز مشهور است اما هیچ گام اساسی در این زمینه برداشته نشده است. احیای کارگروه پنبه در دولت نهم و دهم مطرح شد ولی در حد شعار باقی ماند و کار چندانی در این رابطه انجام نشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای سالامی اظهار داشت : ستاد الگوی کشت و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و مکانیزه شدن کشاورزی باید با قوت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیاز به کار و تلاش جدی داریم و ما در سفری که رئیس مجلس به استان داشت پتانسیل های استان را شناسایی کردیم و از ایشان خواستیم برای تحقق وضعیت کشاورزی استان کمک های لازم را بکند .

نوروزی درخصوص ظرفیت گردشگری در استان اذعان داشت: استان گلستان در حوزه گردشگری به ویژه در غرب و شرق استان و همچنین شهرستان علی آباد کتول از پتانسیل بالایی برخوردار است. شهرستان علی آباد کتول هم با چشم انداز های زیبایی مانند، دهنه محمد آباد کتول، دهنه زرین گل، امام زاده برفتان، امام زاده گنو، امام زاده الستان، امام زاده مایان و امام زاده معصوم آباد فندرسک از بضاعت های خوب و ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: برنامه ریزی عملیاتی تا کنون برای مناطق و طبیعت زیبای استان و به خصوص شهرستان علی آباد انجام نشده است، به همین دلیل رقم بیکاری ما بالا بوده و در میزان بیکاری رتبه بالایی داریم.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول و بخش کمالان بیان داشت: در خصوص طرح گردشگری آبشار کبودوال 500 میلیون تومان توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص یافت که 150 میلیون تومان دریافت شد . همچنین رفع حریم شغال تپه و جذب اعتبار برای امام زاده شیخان، دهنه محمد آباد و دهنه زرین گل، در سال آینده برای تبدیل به مناطق گردشگری در دستور کار می باشد.

وی درخصوص دیگر اقدامات انجام شده بیان داشت: مجمع نمایندگان استان، اولین گام تعاملی با مدیران ملی، استانی و شهرستانی برای شناسایی و معرفی پتانسیل ها و بررسی مشکلات استان را انجام دادند و در بحث صنعت و صنایع تبدیلی، توانستیم حدود 25 میلیارد تومان برای تثبیت اشتغال و صیانت از امر تولید از وزیر کشور اعتبار جذب کنیم که جذب اعتبار از سوی ما انجام شده و پیگیری های بعدی آن برعهده مدیران استانی می باشد.

رحمت الله نوروزی عنوان کرد: همچنین برای حل مسائل شهرک صنعنی فاضل آباد و علی آباد کتول، جلساتی با مدیران استانی و شهرستانی برگزار شده و در حال پیگیری می باشد.

نوروزی در پایان اذعان داشت: شهرستان علی آباد و بخش کمالان دارای فضای بسیار خوب و ویژه برای کسب و کار و به خصوص سرمایه گذاری در زمینه گردشگری می باشد و برای بهره برداری جامع از این پتانسیل ها با توجه به توانمندی های شهرستان یک سند جامع گردشگری تشکیل شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه