جبهه فضای مجازی سربازان مختص به خود را نیاز دارد / " منیت "را در فضای مجازی باید کناربگذاریم

پژوهشگرو استاد دانشگاه امام حسین (ع) درگرگان گفت: جبهه فضای مجازی نیاز به سربازهای مختص به خود را می خواهد و صرفا" همه کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند نمی توانند سرباز جبهه مجازی باشند.

به گزارش زرین نامه ؛ حسین عرب اسدی پژوهشگر و استاد دانشگاه امام حسین (ع) و امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با تاکید بر اینکه جبهه فضای مجازی سربازهای مختص به خود را می خواهد ، اظهارکرد: صرفا همه کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند نمی توانند سرباز جبهه مجازی باشند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن در مقابل انقلاب اسلامی عرصه جدیدی از فضای مجازی را باز می کند قطعا این عرصه سربازان جدیدی را می طلبد که باید تخصص لازم را داشته باشند .

عرب اسدی با تاکید بر لزوم جبهه ای عمل کردن در برابر حملات دشمن در فضای مجازی ، تصریح کرد: چون سربازانی که در حال حاضر در عرصه فضای مجازی در برابر دشمن کار می کنند صرفا بر اساس وظیفه و احساس مسئولیت عمل می کنند و کارها تشکیلاتی نیست در برابر دشمن ضعیف هستند.

این پژوهشگرمرکز مطالعات مدیریت اسلامی با بیان اینکه یکی از نکاتی را که فعالین فضای مجازی باید به آن توجه داشته باشند شناسایی عرصه و دشمن است، افزود: اگر ما در خصوص دشمن و عرصه فعالیتش شناخت داشته باشیم می توانیم در برابرش بایستیم.

وی درادامه تصریح کرد: باید بستر فضای مجازی و ظرفیت های آن را به خوبی بشناسیم و بدانیم در چه عرصه ای فعالیت می کنیم و این فضا چه اقتضائاتی را دارد چون کار در فیس بوک با کار در وبلاگ متفاوت است.

عرب اسدی گفت: وب گردی و مشاهده سایت های مختلف آسیب ها و تبعاتی را به همراه دارد که با تکیه بر ایمان می توان در برابر آسیب های آن ایستاد.

وی ادامه داد: هماهنگ عمل کردن و جبهه ای عمل کردن یکی از نکاتی است که فعالین فضای مجازی باید توجه داشته باشند و چون صرفا جزیره ای عمل کردن نمی تواند راهگشا باشد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تاکیدکرد: برای کاهش اسیب های فضای مجازی باید عرصه های تمرینی را برای فعالین این حوزه محیا کرد تا با آمادگی وارد فضای مجازی شوند.

وی در پایان برکنار گذاشتن منیت ها درعرصه فعالیت حوزه مجازی تاکید کرد و گفت : برای فعالیت و همراه کردن جوانان درعرصه فضای مجازی نیاز به این است که منطق و بینش نظری مطابق روز تولید شود و بعد برای مهارت افزایی کار کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه