«جشنواره پیوند آسمانی» در گلستان برگزار شد+تصاویر

تعدادی از زوج‎های جوان گلستان در «جشنواره پیوند آسمانی» آغاز زندگی مشترک‎شان را جشن گرفتند جشنی که در عین سادگی بدون تشریفات برگزار شد و میزبان آن اداره‎کل ورزش و جوانان بود.

به گزارش زرین نامه ؛ «جشنواره پیوند آسمانی» و تجلیل از خیران، فعالان و زوجین موفق گلستانی صبح امروز در حالی برگزار شد که پاشا مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، صفدری مدیرکل ارتباطات و فناوری استان، باغبانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، رحمانی مدیرکل بهزیستی استان، تجری فرماندار علی‎آبادکتول، میرزایی فرماندار بندرگز و جمعی از مسئولان و مردم در کنار جوانان قرار گرفته و در شادی آنها سهیم شدند.

ایام ذی‎الحجه آغاز پیوند زناشویی تعدادی از جوانان گلستان بود که خود را اسیر زرق و برق دنیا نکرده و با ساده‎زیستی زندگی مشترک‎شان را جشن گرفتند و به خانه بخت رفتند.

در روزگاری که تجمل‎گرایی، چشم و هم‎چشمی، فخرفروشی در برخی از خانواده‎ها موج می‎زند و در گوشه و کنار جامعه شاهد جشن‎های آن‎چنانی، اسراف، ریخت‎وپاش‎های بی حساب و کتاب که خروجی آن فقط هزینه‎های میلیونی و گاه میلیاردی برای زوجین است که با این کار نه تنها فقط به خودشان ضربه می‎زنند بلکه با ترویج فرهنگ غلط، فرصت ازدواج را از سایر جوانان نیز می‎گیرند.

این در حالی است که اگر اهالی قلم و رسانه به درستی به رسالت خودشان عمل کرده و فرهنگ ازدواج آگانه و آسان را در جامعه ترویج کنند و همچنین صدا و سیما نیز برای تولید برنامه‎های فاخر و اثرگذار ارزش بیشتری قائل شود، دیگر جوانان منتظر نمی‌مانند تا همه امکانات رفاهی و اقتصادی‎شان تکمیل شود و بعد به فکر زندگی مشترک باشند.

اگر کمی به عقب برگردیم و زندگی نسل‎های گذشته؛ پدربزرگ‎ها و مادربزرگ‎ها را کنکاش کنیم در می‎یابیم که آنها با کمترین امکانات و ملزومات، زندگی مشترک‎شان را آغاز کردند مگر نه این است که ما مسلمان هستیم و باید پیرو سیره اهل‎ بیت (ع) باشیم و الگوی همه ما در زندگی امام علی (ع) و فاطمه (س) باشد.

جوانان باید بدانند که خوشبختی با پول و ثروت به دست نمی‎آید و شیرینی و لذت زندگی به این است که با توکل بر خداوند متعال و در سایه تلاش و کوشش، همه چیز دست‌یافتنی است چه بسا انسان‎های پولداری که برای رسیدن به یک ساعت آرامش در زندگی به دنبال متخصصان روانشناس هستند و در نقطه مقابل نیز انسان‎هایی که با کمترین تجهیزات مادی سالیان سال در کنار خانواده با آرامش زندگی می‎کنند.

چندسالی است که اداره کل ورزش و جوانان با همکاری دستگاه‎های مختلف و خیرین استان اقدام به برگزاری جشن‎های گروهی ازدواج کرده است که با اقبال خوبی از سوی جامعه مواجه شده و به نوعی در ترویج این سنت حسنه تاثیرگذار است.

تقدیر از خبرنگار فارس سرکار خانم زهره رجبی

خیران در توسعه ازدواج آسان نقش‎آفرین بودند

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با تبریک پیوند خجسته و آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش‎های زیادی صورت گرفته است.

قربانعلی پاشا نقش خیران را در توسعه ازدواج آسان مهم خواند و تصریح کرد: اداره کل بهزیستی گلستان و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مساعدت‎های زیادی در این امر داشتند که قابل تقدیر و تحسین است.

وی با اشاره به فعالیت سایر دستگاه‎های همکاری‎کننده در برگزاری جشنواره پیوند آسمانی گفت: کانون وکلا، سازمان نظام روانشناسی استان، اداره کل اجتماعی استانداری گلستان، کانون فرهنگی مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دادگستری، صندوق بازنشستگی، اداره کل ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی استان از جمله دستگاه‎هایی هستند که در برگزاری جشنواره پیوند آسمانی ایفای نقش کردند.

به گزارش فارس؛ تدارک برنامه‎هایی شاد و مفرح، اهدای هدیه، خبرهای خوش وام ازدواج با تسهیلات کم‎بهره از سوی متولیان برگزاری مراسم، شادی جشن ازدواج را دوچندان کرده بود که می‎شد لبخند رضایت را بر لبان زوج‎های جوان و مدعوان به نظاره نشست.

خیلی از جوانان هفته اول ذی‎الحجه را به فال نیک گرفته و زندگی مشترک‎شان را آغاز کردند؛ هفته ازدواج و تقارن آن با پیوند آسمانی دو گوهر گیتی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یادآور پیوندی زیبا، ساده و بدون تجملات است.

اسامی افراد تجلیل شونده جشنواره پیوند آسمانی به شرح ذیل اعلام شد:

حبیب‎الله خلیلی؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

رمضان جاهری؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

جلیل لاله‎زاری؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

مجید زیارتبان؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

حاج الله نظر سالاری؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

حاج رسول پیره؛ خیر شاخص در حوزه ازدواج

دستگاه‎های شاخص در حوزه ازدواج:

باغبانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان؛ دستگاه شاخص و فعال در حوزه ازدواج

رقیه رحمانی مدیرکل کمیته بهزیستی گلستان؛ دستگاه شاخص و فعال در حوزه ازدواج

سیدرحیم امیرلطیفی از کانون وکلای گلستان؛ وکیل شاخص و فعال در حوزه ازدواج

بختیاری سعید از سازمان نظام روانشناسی گلستان؛ روانشناس شاخص و مشاور فعال در حوزه ازدواج

شیخ مرتضی بذرافشان از موسسه خیریه مصباح‎الهدی؛ فعال در حوزه ازدواج و جهیزیه

محمدعلی محمدی‎نیک از امور اجتماعی استانداری؛ فعال در حوزه ازدواج و جهیزیه

محمدعلی خواجه شاهکویی از کانون فرهنگی هنری مساجد؛ عضو کانون مساجد فعال در حوزه ازدواج

زهره رجبی «خبرنگار فارس» معرفی شده از فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ خبرنگار برتر در حوزه ازدواج

رجب محمد بشارتی‎فر معرفی شده از فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ نویسنده کتب در حوزه ازدواج و خانواده

حمیدرضا زرگرانی از صدا و سیمای مرکز گلستان؛ تولیدکننده برنامه‎های تلویزیونی در زمینه ازدواج

محمد اسپانلو از دادگستری؛ قاضی برتر و تاثیرگذار در حوزه ازدواج

علی محبوبی راد و صدیقه عراق‎دشتی از صندوق بازنشستگی؛ زوج سالمند موفق

مهدی کلاکی و الهام مهری از اداره کل ورزش و جوانان گلستان؛ زوج ورزشکار موفق

علی بای و زهرا شهابی از بهزیستی گلستان؛ زوج معلول موفی

محمدرضا بهرامی و عالیه دزگاهی از سازمان تبلیغات اسلامی گلستان؛ زوج قرآنی و فرهنگی اجتماعی

رئوف محمدکریمی و سمیه نجفی از دانشگاه جامع گلستان؛ زوج دانشجوی موفق و الگوساز

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه