علی آبادکتول زیر بار 150 هکتار بافت فرسوده

سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد‌کتول از افزایش بافت فرسوده این شهر از 92 هکتار در سال 82 به 150 هکتار خبر داد و گفت: قوانین شهرسازی در علی آباد‌کتول بسیار سختگیرانه است که باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ مهدی شکی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان گلستان از برگزاری 272 جلسه توسط اعضای ششمین دوره شورای اسلامی علی آباد کتول خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۱۳ مصوبه داشتیم که از این تعداد ۲۹۴ مصوبه (۳۹ درصد) در حوزه فرهنگی، ۲۵۹ مصوبه (۲۵ درصد) در حوزه شهرسازی و ۱۱۵ مصوبه (۱۱درصد) در حوزه قرارداد‌های عمرانی است.
وی با اشاره به اصلاح و بازبینی بافت فرسوده به عنوان یکی از موضوعات رفع موانع حوزه شهر‌سازی، اظهار کرد: بافت فرسوده شهرمان از ۹۷ هکتار در سال 82  به 150 هکتار در سال 1403  افزایش یافته است. 
شکی از دریافت 700 تن قیر رایگان در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز پیش بینی می شود، هزار و ۱۰۰ تن قیر رایگان دریافت کنیم که البته با توجه به اینکه شهر علی آباد‌کتول بالای 50 هزار نفر جمعیت دارد، مشمول دریافت قیر رایگان نیست و این قیر  نیز بر اساس سرفصل بازآفرینی بافت فرسوده در وزارت کشور به شهرمان داده می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد‌کتول در بخشی از صحبت های خود گریزی هم به آخرین وضعیت پروژه تله کابین کبودوال زد و گفت: مجوز تله کابین اخذ شده، اما در بحث قرارداد با شرکت سرمایه گزار ابهاماتی توسط دستگاه های نظارتی مطرح است که در حال رفع آنها هستیم.
وی با بیان اینکه در صورت حل این ابهامات، وارد فاز قرارداد خواهیم شد، ادامه داد:  اگر این ابهامات حل نشود، شورای شهر و شهرداری، تصمیم جدیدی می گیرند که به وقتش اعلام خواهد شد.

انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه