ترویج فساد زیر پوست تبلیغات شیک در فضای مجازی

شب گذشته، اعتراضات گسترده‌ای در فضای مجازی نسبت به محتوای غیراخلاقی برخی صفحات هتل‌ها و تالارها در علی‌آباد کتول، شکل گرفت. این اعتراضات به بی‌توجهی مراکز خدماتی به ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی و نبود نظارت مؤثر بر تبلیغاتشان اشاره دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام، امروزه به بستری قدرتمند برای تبلیغات و معرفی خدمات تبدیل شده‌اند. با یک جست‌وجوی ساده در این فضا، تصاویری از هتل‌ها و تالارهایی می‌بینیم که خدمات مجلل و شیک خود را به نمایش می‌گذارند. اما در دل این تبلیغات، گاهی محتوایی غیرمجاز و مغایر با ارزش‌های اخلاقی دیده می‌شود که نشان از بی‌توجهی به مسئولیت اجتماعی این مراکز دارد. 
یکی از مواردی که بعد از صدای فعالان فرهنگی، حالا صدای شهروندان را هم در آورده، فعالیت صفحه‌ای در اینستاگرام با نام یکی از هتل هاست که از حوزه سرزمینی علی‌آباد کتول علم شده و با انتشار کلیپ هایی از مراسم ها و دیجی های خانم که در این هتل مراسم خود را برگزار می کنند، نگرانی‌های زیادی را میان مردم و فعالان اجتماعی ایجاد کرده است.   
فعالان فضای مجازی معتقدند، این روزها صفحه اینستاگرامی هتلی در علی آبادکتول که در تبلیغات دنیای دیجیتال خود، به‌طور غیرمستقیم به ترویج بی‌بندوباری پرداخته است، نه تنها تهدیدی برای فرهنگ عمومی است، بلکه پرسشی مهم را پیش می‌آورد: «چرا نظارت‌ها موثر نبوده و برخوردها بازدارنده نیست؟»
صفحات اینستاگرام، به‌ویژه برای کسب و کارها، ابزاری مناسب برای معرفی خدمات به مخاطبان است. این شبکه‌ها می‌توانند فضایی شفاف و اخلاقی برای نمایش خدمات و جذب مشتری باشند، اما زمانی که از این صفحات برای ترویج بی‌بندوباری و تبلیغ رفتارهای غیراخلاقی استفاده ‌کنند، این امر تبدیل به مشکلی جدی می‌شود. 

فضای مجازی؛ ابزاری برای ترویج فساد یا تبلیغات سالم؟  


هتل‌ها باید مکانی امن و راحت برای مسافران و شهروندان باشند، اما برخی از آن ها برای جذب مشتری بیشتر، در مسیر اشتباهی گام برمی‌دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که آن ها با بی‌توجهی به مسئولیت اجتماعی خود، به‌طور غیرمستقیم به نشر رفتارهای غیراخلاقی می پردازند. 
این مراکز باید به‌عنوان نهادهایی فرهنگی عمل کنند، اما با این رفتارهای خود، به محلی برای ترویج بی‌قانونی تبدیل شده‌ که این امر می‌تواند آسیب‌های جدی به جامعه و فرهنگ عمومی وارد کند.

 
نظارت‌ها و جریمه‌های بازدارنده؛ ضرورت برخورد جدی با تخلفات  


با توجه به گسترش فضای مجازی و تأثیر آن بر رفتارها و ارزش‌های اجتماعی، هتل‌ها و تالارها و هر نوع کسب و کار دیگر که می خواهد به زیست مجازی خود ادامه دهد، باید مراقب محتوای منتشرشده خود باشند.
همچنین باید در نظر داشت که نظارت‌های ضعیف و جریمه‌های ناکافی، نه تنها بازدارنده نیست بلکه سبب تداوم ترویج فساد و بی‌بندوباری می‌شود. لذا در این شرایط، مسئولان باید نظارت‌های خود را تقویت کرده و جریمه‌های سنگین تری در نظر بگیرند. چرا که تنها با برخوردهای قاطع و مؤثر است که می‌توان این روند منفی را متوقف کرده و از ترویج فساد در فضاهای عمومی جلوگیری کرد.  
یادداشت: نرگس تجری
انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه