زرین نامه: حتماً با دیدن این عنوان با خودتان فکر کردید قرار است از عزل و نصب و جابجایی مسئولین بنویسیم. اما اشتباه فرمودید. اگر قرار باشد که شما هم بتوانید دست ما را رو کنید، که ما الان اینجا نبودیم. راستش را بخواهید صحبت از ایر لاین ها و طبق معمول آزاد سازی قیمت ها است.
به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ بی تعارف هر وقت صحبت از ایر لاین و شرکت هواپیمایی پیش می آید، ما بلادرنگ یاد «مال» می افتیم. همان ملکی ایر لاین(!) که جناب اویسی در آن ایفای نقش می کرد. چه کار کنیم دست خودمان نیست.
الان هم دوباره دوستان هوایی ما قصد بالا بردن بلیط سفر های هوایی را دارند و دنبال بهانه می گردند و این بار خاصیت صندلی ها را بهانه کرده اند! «معاون بازرگانی هما با تأکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت باید به رونق صنعت بینجامد، اظهار داشت: ایرلاین در مقوله آزادسازی نرخ تابع تصمیمات خود نیست بلکه این تقاضای مسافر است که نرخها را میسازد.
خوشنویسان با بیان اینکه صندلی هواپیما یکی از فاسدشدنیترین کالاهای دنیاست، گفت: به محض بسته شدن درب هواپیما، صندلی خالی هیچ ارزش ریالی ندارد.
معاون بازرگانی هما تأکید کرد: هواپیما از نظر ایمنی یا 100 درصد ایمن است و یا اصلاً ایمن نیست؛ مگر میشود به مردم گفت که قیمت بلیت هواپیمایی که 10 درصد احتمال سقوط دارد از هواپیمایی که اصلاً سقوط نمیکند، کمتر است؟ خوشنویسان ادامه داد: موضوع غیرتخصصیتر از رتبهبندی معمول، این است که دولت ایرلاینها را از مقوله ایمنی درجهبندی میکند و حال این سؤال پیش میآید که مگر پرنده غیرایمن نیز اجازه پرواز دارد؟»( خبر گزاری فارس)
اولاً باید خدمت بزرگواران که این قدر به فکر ایمنی پرواز ها هستند یک خسته نباشید و خدا قوت عرض کنیم که ایمنی را فدای چندر غاز پول بیشتر نمی کنند و به همان کاهش فاصله صندلی ها یا چارتر کردن پرواز ها و حذف شکلات از سبد غذایی پرواز بسنده می کنند! در ضمن اینکه هواپیمای غیر ایمن در مملکت وجود دارد یک شایعه محض است.
اصلاً یک عده قدر پرواز ایمن و ایمنی پرواز را نمی دانند و به قولی « این عرصه کجا شاید پرواز همایی را» فقط ما متوجه نشدیم که چرا هر وقت شخصاً سوار این «ام آر آی» های پرنده می شویم تا موقع پیاده شدن قلبمان از حلقمان بیرون می آید! یا ما خیلی ترسو تشریف داریم یا هواپیمای ایمن به مزاج ما سازگار نیست!
نویسنده: وحید حاج سعیدی
ارسال دیدگاه