کاربرانی که با سکتههای اینترنت فیتیلهپیچ میشوند
این روزها سکتههای گاه و بیگاه اینترنت با اعصاب و روان مشتریان این فناوری بازی میکند و کسانی که به نوعی ارائه خدمات آنها وابسته به اینترنت است باید برای دریافت این فناوری، فیتیله پیچ زمان شوند.
به گزارش زرین نامه ؛ برخی از روزها حتی ساعتها باید به انتظار نشست تا چراغهای چشمکزن جعبه جادویی سبز شود و کاربران اینترنت مانند تیری که از چله کمان رها شده به سمتش خیز بگیرند و اطرافیان بیخبر از ماجرا که مشغول کارهای روزمره خود هستند به ناگاه شوک عظیمی به آنها وارد میشود و مبهوت عکسالعمل کاربران میشوند.
در عصری که به پیشرفت و تکنولوژی نام گرفته چرا باید یک دانشجو برای گرفتن یک مقاله ساعتها وقت باارزش خود را پای اینترنت صرف کند. یا یک خبرنگار حوزه مجازی که با دنیای ثانیهها سر و کار دارد به کدامین گناه باید برای ارسال یک خبر آشفته خاطر شود و یا مشتریان بانکها، فروشگاهها، شرکتها و ... که به نوعی ارائه خدمات آنها وابسته به اینترنت است باید برای دریافت این فناوری، فیتیله پیچ زمان شوند.
روز به روز شاهدیم که به شمار کاربران فضای مجازی افزوده شده و به تناسب آن هزینههای هنگفتی به خزانه بخشهای دولتی و خصوصی سرازیر میشود اما آیا تقبل هزینه از سوی کاربران توانسته سطح انتظارات آنها را نیز برآورده کند، به هر حال این حق کاربران است تا در قبال مبالغی که پرداخت میکنند خدمات مناسب بگیرند اما دریغ از کیفیسازی...
مسئولانی که میخواهند شانه از بار مسئولیت خالی کنند، همواره زیرساختها را مقصر میدانند اما لحظهای باید درنگ کنند که آیا با این جواب میتوانند در دادگاه عدل الهی پاسخگوی بیتالمال و حقالناس باشند.
اما مسئله فقط به اینجا ختم نمیشود نکته دیگری که حائز اهمیت بوده نحوه پاسخگویی به کاربران است، چراکه آنها از دو بخش دولتی و خصوصی میتوانند خدمات بگیرند.
مشتریانی که اینترنت خود را از «بخش دولتی» یا «مخابرات» دریافت میکنند از نحوه تکریم اربابرجوع از سوی این دستگاه رضایت چندانی ندارند و بعضا با بیمهری مواجه میشوند و چون این دسته از کاربران امکان خدماتگیری از بخش خصوصی را ندارند به اجبار باید این نوع رفتارهای ناشایست را تحمل کنند، این در حالی است که در نقطه مقابل؛ کاربران بخش خصوصی گر چه در برخی موارد با قطعی اینترنت مواجه میشوند اما در کمال ادب، پاسخ خود را دریافت میکنند.
در بخش نخست این گزارش به سراغ برخی مسئولان رفته و نظرات و دیدگاههای آنها را در خصوص نحوه خدماتدهی مخابرات در بخش اینترنت جویا شدیم.
*پیوست فرهنگی فضای مجازی باید سریعتر تعریف شود
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساختها در کشور ضروری است، گفت: نگرانی که وجود دارد این است که پیوست فرهنگی آن درست نشده، آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است این است که باید شبکه ملی اطلاعات و فناوری هر چه سریعتر توسعه پیدا کند.
حجتالاسلام سیدعلی طاهری افزود: هنوز وزارت ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و فناوری وعده آینده میدهد، بنابراین ضرورت دارد قبل از آنکه پهنای باند و زیرساختهای اینترنتی را توسعه دهیم به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات باشیم که یک شبکه سالم است.
وی با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی فضای مجازی باید سریعتر تعریف شود، یادآور شد: اگر دولت در این راستا اهتمام بیشتری نشان دهد شاهد فعالیت این شبکه در کشور خواهیم بود.
*نکات مثبت و منفی استفاده از تکنولوژی باید در کنار یکدیگر دیده شود
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان گفت: مردم و مسئولان باید سعهصدر داشته باشند؛ باید جوانان و فرهنگ ایرانی اسلامی را باور داشته باشیم، سرعت تحولات زیاد است باید همراه با سرعت تکنولوژی پیش برویم.
علیاصغر طهماسبی افزود: مردم و مسئولان باید سعهصدر داشته باشند؛ باید جوانان و فرهنگ ایرانی اسلامی را باور داشته باشیم، سرعت تحولات زیاد است باید همراه با سرعت تکنولوژی پیش برویم.
وی با بیان اینکه نکات مثبت و منفی استفاده از تکنولوژی باید در کنار یکدیگر دیده شود، ادامه داد: در گذشته زائران حتی یک کتاب نمیتوانستند به شبه جزیره عربستان ببرند اما اکنون حجاج بیتاللهالحرام بدون اینکه کتاب با خودشان حمل کنند میتوانند به راحتی از ظرفیت شبکههای ماهوارهای فارسیزبان استفاده کنند.
طهماسبی با تاکید بر اینکه سیاست ما محدودسازی و کنترل مردم نیست، افزود: ما نمیخواهیم مسائل را امنیتی ببینیم بلکه میخواهیم مسائل را فرهنگی ببینیم و همه مردم باید رعایت برخی از مسائل را کنند.
*پهنای باند برای گرگان یک میلیون نفری دیده شود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اقدامات انجام شده عمیق و زیرساختی نیست، گفت: پهنای باند برای گرگان یک میلیون نفری دیده شود.
نبیالله هزارجریبی افزود: تا چند سال دیگر گرگان به یک کلانشهر تبدیل خواهد شد و باید بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد مرکز استان به دلیل مهاجرپذیری، دانشگاهها و مراکز عالی رو به افزایش است و نیاز به اینترنت اصل جداناپذیر از علم بوده که باید مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال علم روز و تکنولوژی هستند، مقالههای بینالمللی میخواهند استفاده از اینترنت برای آنها یک نیاز اساسی است، احساس نیازی که در مردم ایجاد شده باید به درستی پاسخ داد.
*انتظار مردم از شرکت مخابرات خدماتدهی مطلوب است
سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص عملکرد مخابرات در بخش اینترنت گفت: قطع و وصل شدن اینترنت آرامش ذهنی و روانی مخاطب را به هم میریزد. انتظار مردم از شرکت مخابرات که یک مجموعه پرتلاش است خدماتدهی مطلوب بوده و این مهم در قبال هزینهای که از مشترکان اخذ میشود قابل پیگیری است.
گرزین ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور در حال توسعه است در بخش زیرساختهای دنیای مجازی لازم است که فضای آزادتر و سالمتری مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بخشی از زندگی روزمره بشر وابسته به دنیای مجازی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان و شرکتها با دنیای مجازی کارهای روزانه خود را شروع میکنند، لذا اگر مخابرات در این بخش به درستی ایفای نقش نکند مشتریان از نظر فکری دچار آسیب میشوند.
گرزین در خصوص مشتریمداری مخابرات در بخش اینترنت گفت: عملکرد مخابرات در بخش خدمات به مشترکان اینترنت در مقایسه با گذشته پایین آمده است./فارس
ارسال دیدگاه