آشنایی با علی آقا کتابخوان نمونه کتابخانه امام رضا (ع)

علی آقا یکی از کتابخوان های نمونه کتابخونه ی ما کلاس چهارم هست، حدود یکسال به عضویت کتابخانه عمومی امام رضا(ع) در اومده و میخاد حافظ قرآن بشه.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ دفعه قبل اومد کتابخونه به کتابدار گفت: برای آخرین باره اینجا میام.کتابدار غصه دار شد و با خودش گفت نکنه از خدمات ما ناراضیه.

کتابدار بالاخره طاقت نیاورد و علت رو ازش پرسید.

علی آقا هم در جواب گفت: میخام زمان بیشتری بازی کنم و فعلا نمیخام کتاب مطالعه کنم.

کتابدار از کتاب های خوب کتابخونه براش گفت و یادآوری کرد که خیلی از کتابها(کتاب های رنگ آمیزی یا بازی با ریاضی و...) جنبه سرگرمی دارن و بقیه کتاب ها هم نکات علمی و داستان های آموزنده زیادی رو تو دل خودشون نگه داشتن.

علی آقا هم بعد از توضیحات کتابدار چند تا کتاب برای مطالعه و امانت انتخاب کرد.

خلاصه کتابدار قول داد عکس علی آقا رو تو وبلاگ قرار بده و برای سایت زرین نامه هم ارسال کنه و به همه دنیا بگه که کتابخونه امام رضا(ع) يك كتابخوان نمونه به نام علی آقا داره و از کتاب هایی که میخونه خلاصه نویسی میکنه.

اونقدر با دقت می خونه که متوجه اشتباه ناشر کتاب (چاپ مطلب تکراری در یک کتاب به صورت دو فصل) میشه و در طی تماس با ناشر متقاضی اصلاح چاپ کتاب میشه.

از افتخارات کتابخونه ما اینه که علی آقا و خواهر گلش (فاطمه خانوم) به کتابخونه ما میان.

گفتنیه كتابدار از مادر این دو عزیز درخواست كرد که در کنار بچه ها مطالعه کنند و توضيح داد كه اين روند باعث ترغيب مطالعه ميشه.

راستی تا یادم نرفته علی آقا از کتاب شاهنامه و دانستنی ها (علمي)خیلی خوشش اومده و پیشنهاد داد این سری از کتاب ها در كتابخونه بیشتر بشه.

زهرا ابراهیمی مسئول امور فرهنگی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهرستان علی آبادکتول

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه