سرطان در میان کودکان افزایش یافته است/ ۳۰۰ میلیارد تومان برای شیر مدارس ابلاغ شود

اعضای شورای شهر خواستار تغییر نام شورا به شورای تهران، ری و تجریش، جلوگیری از دستفروشی در مترو، سنددار شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها، بهبود روشنایی خیابان‌ها برای کاهش جرایم و تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب برای توزیع شیر در مدارس شدند.

به گزارش زرین نامه ؛ در جلسه علنی امروز شورای شهر، مرتضی طلایی خواستار اصلاح قانون شورای شهر تهران به منظور تغییر نام شورای شهر تهران به عنوان شورای شهر تهران، شهر ری و تجریش شد.

وی همچنین با انتقاد از دستفروشی در مترو گفت: این کار در تهران باب نبود و باید پیش از آنکه به فرهنگ تبدیل شود، برای مقابله با این کار برنامه ریزی کرد.

طلایی در ادامه جلسه با بیان اینکه زمین های بسیاری در حاشیه بزرگراه ها تبدیل به فضای سبز شده و فاقد سند است، گفت: برای ایجاد ارزش افزوده پیشنهاد می کنم برای این زمین ها سند تهیه شود.

همچنین ولی الله شجاع پوریان با اشاره به فاجعه اسیدپاشی در اصفهان گفت: این حرکت غیرانسانی و شنیع در پایتخت فرهنگی کشور را به عنوان یک عضو شورای شهر محکوم می کنم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید با ایجاد روشنایی های مناسب در خیابان ها و شیوه طراحی شهرها، امنیت در شهرها را ارتقا داده و امکان بزهکاری را کاهش دهد.

احمد دنیامالی نیز نسبت به افزایش سرطان در میان نوجوانان و جوانان کلانشهرها مانند اهواز، اراک و تهران که آلودگی های صنعتی در آنها بیداد می کند، هشدار داد و گفت: سرطان در میان کودکان افزایش یافته است.

وی درخواست کرد 300 میلیارد تومان پولی که برای توزیع شیر رایگان در مدارس تصویب شده، هرچه زودتر تخصیص یابد.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی نیز نسبت به مصوبه دیروز شورای عالی شهرسازی تذکر داد و گفت: براساس این مصوبه، سیاست های تشویقی در تمام بافت های ناپایدار حذف می شود؛ در حالی که ما با تطبیق طرح تفصیلی، 14 هزار هکتار بافت ناپایدار را به 3 هزار و 700 هکتار رسانده بودیم که این بافت برای نوسازی نیاز به سیاست های تشویقی دارد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه