فعالیت‎های اقتصادی باید پیوست امنیتی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: هر نوع فعالیت اقتصادی باید دارای پیوست امنیتی باشد.

به گزارش زرین نامه ؛ علی‎اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان پدافند غیرعامل دستگاه‎های اجرایی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: اگر در برخی مسائل زیرساختی مورد هجوم قرار داریم و سیل‎های طبیعی سبب ویرانگری می‎شود علت در سهل‎انگاری کارشناسان و خودمان است.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت مناسب باعث هدررفتن بودجه‎های بیت‎المال می‎شود، تصریح کرد: دفاع فقط به داشتن موشک نیست بلکه باید از تمام ظرفیت‎های موجود برای بهبود وضعیت استفاده شود.

نظام مهندسی و شهرداری در حوزه ساخت و ساز دقت لازم را ندارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه در تامین امنیت، پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: تامین امنیت هزینه‎های خاکستری دارد، هر نظامی از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خود هزینه‎هایی پرداخت می‎کند تا جامعه از گزند آسیب‎ها مصون بماند.

طهماسبی توجه به زیرساخت‎ها، شهرسازی و معماری را از جمله مولفه‎های تامین امنیت خواند و گفت: 70 سال پیش در گرگان ساختمان دادگستری، دارایی سابق، اداره پست ساخته شد که اگر تا 200 سال آینده خیابان‎ها تعریض شود اتفاقی نمی‎افتد اما در خیابان ولیعصر گرگان ساختمان‎هایی در حال ساخت است که متاسفانه نظام مهندسی و شهرداری در حوزه ساخت و ساز و عمرانی دقت و اشرافیت لازم را ندارند.

وی عدم نظارت بر ساخت‎وسازها را یک ضعف خواند و خاطرنشان کرد: نظارت در حوزه ساخت و ساز و مسائل زیرساختی مسئله جدی است که باید مورد توجه مسئولان واقع شود.

جنگ بین اسلام و کفر تعطیل‎بردار نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: دفاع همیشه باقیست و تا زمانی که قابیل‎ها و مستکبران وجود دارند مستضعفان نیز در برابرشان قدعلم می‎کنند، جنگ بین اسلام و کفر تعطیل‎بردار نیست و ما همیشه در همه احوال دفاع را امری لازم و واجب می‎دانیم.

طهماسبی یادآور شد: امنیت یک مقوله سیاسی است و شاید امروز برخی کشورها با ما دوست هستند اما ممکن است فردا با ما دشمن شوند، هر کشوری سعی می‎کند منافع خود را ببیند و دشمن نیز در این میان بیکار نخواهد نشست بنابراین مسئله دفاع همیشه باید وجود داشته باشد.

وی به شبیخون و تهاجم فرهنگی که طی سال‎های متمادی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: دشمن از طریق ماهواره، اینترنت و تهاجم داخلی می‎خواهد به نظام اسلامی ضربه وارد کند اما کمتر کسی است که ماهواره نگاه نکند، موبایل، وایبر، واتس‎اپ، کلیپ و شبکه‎های اجتماعی بیشتر از ماهواره ضربه وارد می‎کنند.

نظام اسلامی را باید در برابر هر گونه تعرض واکسینه کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بر لزوم آموزش و فرهنگسازی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: خانواده‎ها نباید فرزندان خود را رها کنند، طلاق و آسیب‎های اجتماعی از همین جنس است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی را باید در برابر هرگونه تعرض واکسینه کنیم، گفت: هر مسئول در هر جایگاهی که قرار گرفته نباید به مسائل به ظاهر کوچک بی‎تفاوت باشد با این نگاه می‎توان بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همان پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: پدافند باید در همه شئون زندگی وارد شود، هر تکنولوژی که در غرب ساخته می‎شود تا تاییدیه سرویس‎های جاسوسی و اطلاعاتی را نگیرد غیرممکن است که به تولید انبوه برسد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه