به‌کارگیری 70 دستگاه مختلف برای خدمت‎رسانی به مردم در جاده‌ها

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان از به‌کارگیری 70 دستگاه انواع خودرو‎های سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای مختلف استان بخصوص محورهای کوهستانی خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ عادل مصدقی بعداز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بعد ازظهر یکشنبه هفته جاری که شاهد ورود یک جبهه هوای سرد و ناپایدار در سطح استان بودیم و بارش برف را هم به همراه داشت با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم 70 دستگاه انواع خودروهای سنگین، نیمه‎سنگین و سنگین را در محل راهدارخانه‎های مناطق کوهستانی استان مستقر و به کارگیری شدند.

وی ادامه داد: در ساعت ابتدایی بارش برف با توجه به آنکه برف شدت زیادی نداشت اما همزمان با شدت بارش‎های برف نسبت به عملیات شن و نمک‎پاشی اقدام شد.

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: اقدام همکاران در مناطق کوهستانی همانند محور توسکستان اقدام مناسب و بموقعی بود و با تلاش همکاران و مجموعه دستگاه‎های خدمات‎رسان در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

احتمال وقوع یخبندان در جاده‌های کوهستانی گلستان

مصدقی تاکید کرد: اما در محورهای کوهستانی به دلیل کاهش شدید دما با آنکه عملیات شن و نمک‎پاشی انجام شده اما احتمال یخبندان بخصوص در مناطق جنگلی و در پیش‎های جاده‎ای وجود دارد.

وی اضافه کرد: مسافرانی که قصد تردد از این محورها را دارند حتما باید تجهیزات زمستانه همانند زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از آن استفاده کنند و طریقه استفاده را هم آموزش دیده باشند تا دچار مشکل نشوند.

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: توصیه ما به شهروندان این است که مسافرانی که قصد سفر بخصوص از محورهای کوهستانی استان گلستان را دارند قبل از سفر با مرکز مدیریت راه‎های اداره کل راه و شهرسازی استان با شماره تلفن‌های 01732223131 الی 5 تماس حاصل کرده و از وضعیت راه‎های استان مطلع شوند.

مصدقی بیان کرد: همزمان با وقوع پدیده مه‎ گرفتگی به خصوص در محور توسکستان توصیه می‌شود رانندگان با داشتن صبر، گذشت و تحمل سفر ایمنی را تجربه کنند.

وی در پایان ابراز کرد: ماموران راهداری به صورت شبانه‎روزی در محورها بخصوص محورهای کوهستانی مستقر هستند و همکاری با این خدمت‎گزاران به نوعی تضمین‎کننده سفری ایمن برای آنها است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه