نگران نباشید؛ اینجا علی آبادکتول است/ گلستانی از همه اقوام ایرانی

مدیرمسئول هفته نامه دیدبان شما با اشاره به استدلال های در خصوص واژه های علی آبادکتول معتقد است؛ نباید نگران حذف واژه ها باشیم چرا که اینجا شهرستان علی آبادکتول بوده، هست و خواهد ماند که در دل خود نیز گلستانی از همه اقوام ایرانی را جای داده است.

علی دنکوب درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: از زمان های بسیار دور و بیش از صدها سال گذشته منطقه ای بین بسطام شاهرود و دوجی ترکمن صحرا به نام خاک کتول و منطقه کتول وجود داشت که بعدها به بخش کتول و پس از انقلاب اسلامی به شهرستان علی آبادکتول تبدیل شد.

انتخاب نام علی آبادکتول به دلیل علاقه وافر مردم منطقه به امام علی (ع) است

وی این موضوع را که بعضی ها علی آبادکتول را به امیر الامراء العظام علی محمدخان سرداری که از طرف قاجار به عنوان خان کتول منسوب شده بود، ربط می دهند را غیر قابل قبول دانست و گفت: مردم با همراهی علماء و روحانیون منطقه، به واسطه ظلم و اجهافی که از طرف علیمحمد خان به مردم روا می شد، علیه وی قیام و او را وادار به تسلیم کردند.

دنکوب در ادامه تصریح کرد: به واسطه علاقه مندی مردم طبرستان بزرگ به امام علی (ع) که خاک کتول نیز جزوی از آن است، نام علی آباد برای آن انتخاب شد نه شخصی که روحانیت و مردم علیه وی قیام کرده اند.

مردم منطقه کتول انسان هایی با همیت دینی و مخالف ظلم هستند

وی افزود: بعد از قیام مردم کتول علیه علیمحمدخان، دیگر هیچ سابقه ای از ظلم و ستم خوانین علیه مردم مشاهده نشد که نشان می دهد مردم دیار کتول مردمی با همیت دینی و مخالف ظلم و جور می باشند.

فرماندار سابق شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: حدود 65 علی آباد در ایران وجود دارد که این تعدد نام نه تنها نشانه ی کوچکی نام علی آباد نیست بلکه گواهی بر علاقه مردم به امیرالمومنین امام علی (ع) می باشد.

kabodval.jpg - 40.32 کیلو بایت

واژه "کتول " نماد این منطقه است

دنکوب ادامه داد: به این دلیل این منطقه از گذشته کتول نام گرفت و بعدها نام علی آباد نیز به آن اضافه شدکه خودش نشانه، علامت و نماد منطقه ای خاص به عنوان مرکز سومین شهرستان استان گلستان می باشد.

دوست داشتن وطن نشانه اسلام گرایی مردم است

مدیر مسئول هفته نامه دیدبان شما اذعان داشت: همانطور که بنا به فرمایش پیامبر اعظم (ص)، «حب الوطن من الإیمان» یعنی (دوست داشتن وطن از ایمان فرد است) ما کشورمان ایران، استانمان گلستان و شهرستانمان علی آبادکتول را دوست داریم که این نه تنها نشانه قوم گرایی نیست بلکه براساس این حدیث شریف نشانه اسلام گرایی است.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا واژه "کتول" برای مردم این دیار بااهمیت است، یادآور شد: مردم هر منطقه دوست دارند افتخارت خود را همیشه نشان دهند، کتول بحث کوچکی نیست چرا که این منطقه دارای ویژگی هایی از قبیل آوا و نوا، صنایع دستی، لهجه ی مخصوص، پوشش و لباس های بومی و کاملاً اسلامی است و همچنین مردم این منطقه در مهمان نوازی و قبول افراد از خارج قوم به داخل قوم بسیار راح گیر و خوش برخورد هستند.

وی افزود: استنادات این سخنانم پذیرش اکثر قومیت های کشور در این شهرستان و همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه با سایر اقوام است که آن را به ایرانی کوچک نیز شبیه کرده است.

مردم شهرستان علی آبادکتول پیشگامان حرکت های انقلابی بوده اند

دنکوب حضور مردم منطقه کتول در همراهی با انقلاب اسلامی را سند افتخاری برای مردم این شهرستان دانست و گفت: قیام مردم منطقه ی کتول به رهبری روحانیت در زمان قاجاریه علیه ظلم و ستم منسوبین آن حکومت همزمان با دوران مشروطه (علیمحمدخان)، همراهی با حضرت امام خمینی (ره) از شروع انقلاب اسلامی در سال 1342 و صدور حرکت های انقلابی توسط مردم علی آباد کتول به عنوان پیشگامان انقلابی به سایر نقاط استان که این شهرستان را به قم مازندران در آن زمان معروف کرده بود از افتخارات مردم ولایتمدار این منطقه است.

تقدیم 453 شهید علی آبادکتول سند افتخاری برای مردم منطقه است

مدیرمسئول هفته نامه دیدبان شما یادآور شد: تقدیم 453 شهید بزرگوار شهرستان برای دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی، بیشترین سهم در اعزام رزمندگان به جبهه نسبت به بقیه شهرستان ها از لحاظ جمعیتی، حفظ وحدت و یکدلی از دیگر افتخارات این شهرستان است که مردم آن را به عنوان یک منطقه پرافتخار به سراسر ایران و جهان اسلام شناسانده اند.

همه ی واژه های "علی آباد کتول" دارای معانی خاصی است

فرماندار سابق شهرستان علی آبادکتول با بیان اینکه علی آبادکتول یک اصالت است نه عامل نگرانی، عنوان کرد: اگر واژه "آباد" کوچک کننده است و ایراد دارد، چرا مردم مناطقی همچون خرم آباد مرکز استان لرستان، یا احمد آباد نام شهری بزرگ در هند و اسلام آباد پایتخت پاکستان که مطمئناً افراد فرهیخته و عالم فراوانی هم دارد، به هیچ وجه به دنبال برداشتن واژه "آباد" این شهرها نبوده اند!

دنکوب افزود: یا شاید بعضاً می خواهند خدای ناکرده منظور دوستان که به دنبال جا به جایی و تغییر نام علی آبادکتول هستند، این باشد که نام با عظمت "علی" را بردارند! و اگر هم منظور برداشتن واژه "کتول" است، که این یک شناسنامه و انتصابی به منطقه ای با قدمت حداقل صدها ساله است که نشانه تاریخ یک منطقه و فرهنگ زنده، اصیل و بانشاط است.

تغییر نام شهرستان ایجاد التهاب غیر لازم بین مردم منطقه است

وی عنوان کرد: اگر هیچ یک از این دلایل نباشد که نیست، تنها یک دلیل برای تغییر نام و پیگیری موضوع از طرف برخی عزیزان می ماند، که آن ملتهب کردن غیرضروری و غیر لازم و در نتیجه جریحه دار کردن احساسات عده ای از مردم متدین، انقلابی و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف خاص سیاسی است.

بجای افزودن به دغدغه های مردم، برای رفع مشلات تلاش شود

مدیرمسئول دیدبان شما در پایان گفت: از همه عزیزانی که به دنبال ایجاد التهاب و نگرانی برای مردم به واسطه این تغییرات می باشند، عاجزانه استدعا دارم با وحدت، همدلی و همفکری در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" مزین شده، به دنبال حل مشکلات عدیده ای که در مباحث فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به واسطه شیطنت های دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده باشند و با استفاده از تمام ظرفیت ها برای رفع نقایص تلاش کنند نه اینکه دغدغه ای به دغدغه های مردم اضافه نمایند

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه