پذیرش 417 مقاله در نخستین "کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم"

دبیر نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم از ارسال 673 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: پس از داوری و ارزیابی کمیته علمی تعداد 417 مقاله پذیرش شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سیاوش رخساره ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین "کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم" به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول در جمع خبرنگاران گفت: مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‎های سراسری و سایر موسسات آموزش عالی بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و انجمن مدیریت راهبردی ایران نمایندگی گلستان مبادرت به برگزاری این کنفرانس ملی کرد.

رخساره با اشاره به اهداف این کنفرانس عنوان کرد: نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم با رویکرد پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد فضای مناسب در راستای تبادل افکار و تجربیات محققان، کارشناسان و دانشجویان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی انجام می‎شود.

وی با اشاره به ملاک های ارزیابی مقالات در این کنفرانس افزود:اهمیت و اولویت موضوع مقاله، نوآوری تحقیق و به روز بودن موضوع، ارزش علمی اثر به لحاظ تولید یا گسترش مرزهای دانش و فناوری، تناسب موضوع تحقیق با محورها و اهداف کنفرانس، بیان کامل و صحیح هدف و پیام اصلی نویسنده، طرح ضرورت پرداختن به مسئله، کاربردی بودن یافته‎ها و عملیاتی بودن نتایج از مهمترین ملاک های ارزیابی مقالات است.

رخساره از ارائه 10 درصد مقالات به صورت پوستر و 90 درصد به صورت سخنرانی خبر داد و گفت: در این کنفرانس یک روزه 80 الی 100 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‎شود که 45 درصد مقالات توسط اساتید و محققان دانشگاه‎های گلستان و 55 درصد مقالات نیز توسط محققان خارج استان بوده است.

دبیر نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم یادآور شد: در پایان این کنفرانس 10 مقاله برتر معرفی و از نفرات برگزیده تقدیر می‎شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه