جامعه به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی تشویق شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: جامعه به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی تشویق شود.

   به گزارش زرین نامه ؛ حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد اظهار کرد: کتاب‎های فاخر، بامحتوا و مورد تائید بزرگان اهل‎فن می‎تواند در راستای تشویق جامعه به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی مفید باشد.

وی با بیان اینکه کتاب در تغذیه روحی انسان‎ها بسیار موثر است، تصریح کرد: کتاب باید در سبد زندگی روزمره مردم قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه زندگی بدون کتاب پیش نمی‎رود، افزود: همه انسان‎ها با کتاب سر و کار دارند به همین منظور باید شاهد مطالعه کتاب به صورت روزمره در زندگی افراد باشیم.

لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه

ولی‎نژاد بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: علما، اساتید، وعاظ با تبیین و تبلیغ به این مسئله مهم اهتمام دارند.

وی برگزاری گفتمان‎های گوناگون را در راستای تشویق جامعه به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی مهم خواند و گفت: هرکتابی راهنما، هدایت‎بخش، رفیق و نورانیت‎زا نیست و هر کتابی نمی‎تواند برای انسان تغذیه روح و فکر باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: کتاب‎هایی می‎توانند تغذیه فکری باشند که از منابع قوی و غنی برخوردار بوده و قدم به قدم انسان را به تکامل و تعالی پیش ببرد.

ولی‎نژاد در خصوص راهکارهای عملیاتی شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: این اداره کل با اهدای کتاب‎های فاخر و گرانبها که جنبه تشویقی دارد در این راستا گام‎های ارزشمندی برداشته که این برنامه تداوم خواهد داشت.

راه‎اندازی بیش از 50 کتابخانه با عنوان کتابخانه شبستان در مساجد روستاها

وی راه‎اندازی بیش از 50 کتابخانه با عنوان کتابخانه شبستان در مساجد روستاها را یکی از برنامه‎های مهم در ترویج فرهنگ مطالعه یاد کرد و افزود: در کتابخانه‎های شبستان بیش از دهها هزار جلد کتاب در روستاهای سطح استان ارائه می‎شود.

این مقام مسئول یادآور شد: کتاب‎های غنی و پُرمحتوا در فروشگاه کتاب شهید حقانی در مرکز استان به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان مردم به کتاب گام برداشته است.

ولی‎نژاد با بیان اینکه قرآن، کتاب الهی و چراغ هدایت انسان در زندگی است، گفت: قرآن، کتاب نور است که از سوی خداوند برای هدایت بشر نازل شده و یک کتاب جامع و نمونه است که هیچگاه کهنه نمی‎شود.

وی بیان داشت: قرآن برای همه طبقات جامعه قابل استفاده و مفید است که با خواندن آن علاوه برثواب، زندگی به سوی آرامش، صلح و سازش پیش می‎رود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه