کارگاه تلبس ویژه طلاب حوزه علمیه گلستان برگزار شد	+عکس

کارگاه تلبس ویژه طلاب حوزه علمیه گلستان با حضور اساتید حوزه علمیه قم در 2 مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان و الغدیر آزادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ این دوره به منظور آموزش طلاب و دریافت جواز تلبس با حضور 223 طلبه برپا شد که سهم مدرسه علمیه امام خمینی (ره) 128 نفر و الغدیر آزادشهر 95 نفر در این کارگاه بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گلستان ساماندهی امور تهذيبی طلاب را اهداف اين برنامه آموزشی عنوان کرد و گفت: پس از بررسی دقیق طلاب مدارس علمیه استان، افراد واجد شرایط تلبس دعوت شدند که خوشبختانه این کارگاه با استقبال خوبی هم مواجه شد.

حجت الاسلام نادعلی رضایی در ادامه افزود: بر اساس قوانین آمار و بررسی بند 8 از ماده 5 جرایم، معمم شدن بدون اخذ مجوز جرم محسوب شده و با متخلف طبق مجازات‌های آمار و بررسی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به خصوصیات یک فرد ملبس اذعان داشت: کسی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود باید دارای حسن خلق باشد، با مردم مدارا، اخلاق اسلامی را رعایت و پاکیزگی و آراستگی ظاهری و باطنی خود را حفظ کند و نیز خود را مقید به تلبس دائم نماید.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: کارگاه تلبس اولین مرحله صدور مجوز تلبس است و پس از تاییدیه اداره آمار و بررسی و مصاحبه توسط معاونت تهذیب استان مجوز تلبس صادر خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ در این کارگاه حجج اسلام اسکویلر استاد تصحیح الصلاه، اسدی استاد مباحث اخلاقی و نجفی استاد شیوه بیان احکام بودند و حجت الاسلام نادعلی رضایی معاون تهذیب حوزه علمیه استان گلستان نیز طریقه پیچیدن و آماده سازی عمامه را به طلاب شرکت کننده آموزش داد.

TALABOS 1.jpg - 124.00 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه