«آموزش‌ سیار» روستائیان برای کسب مهارت شغلی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش و توانمندسازی آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستایی کشور یکی از اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در استان‌ها است.

به گزارش زرین نامه؛ کورش پرند در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار کرد: هدف از اجرای طرح آموزش‌های مهارتی در روستاها ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.

وی افزود: آماده‌ایم در برخی از روستاهای استان گلستان توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی را به مرحله اجرا بگذاریم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های سیار به کارجویان در روستاها آموزش‌هایی داده می‌شود و از این طریق وارد اشتغال می‌شوند.

پرند به نقش فنی و حرفه‌ای در آموزش مهارت به اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی در بین زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی یا زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست و بی سرپرست نیز از دیگر اهداف و برنامه‌های این سازمان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم آموزش‌های مهارتی و بازار محور را در توسعه منابع انسانی و اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و بر توجه جدی به این نوع آموزش‌ها تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این جلسه از مسئولان خواست در ارائه آموزش‌های مهارتی برنامه‌ریزی برای اشتغال کارآموزان نیز داشته باشند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی اظهار کرد: آموزش تئوری در کنار آموزش عملی موثر است و این امر باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بستر توسعه نیروی کار در جامعه است، افزود: آموزش‌های مهارتی را به سمت اشتغال سوق دهیم و در این راه خلاقیت داشته باشیم تا زمینه را برای خود اشتغالی جوانان فراهم کنیم./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه