توجه به موضوع پنبه استان گلستان یک امر ضروری است

استاندار گلستان با اشاره به بحران ایجاد شده در خصوص پنبه استان گلستان گفت: توجه به موضوع پنبه استان یک امر ضروری است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال مردم استان گلستان از رئیس جمهور که در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، با ابراز تشکر از رئیس جمهور به خاطر مهار تورم و انجام مذاکرات موفق هسته‌ای و تنظیم سند سلامت اظهار کرد: تصمیم رئیس جمهور و دولت در آغازین ماه‌های دولت تدبیر و امید در استان و پشتیبانی از کشاورزان به ویژه موضوع گندم استان و دامداران و خرید تضمینی گندم بسیار امیدوارکننده بود.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: می‌دانیم که شما به دنبال اقداماتی هستید که معضلات این قشر عظیم را در کشور با فوریت حل کنید.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی نیز هوشیارانه با مشکلات دولت آشنا هستند و این مشکلات را می‌دانند و مردم هم تاکید دارند که دولت مظلوم است و مردم مظلومتر از دولت هستند.

صادقلو با اشاره به دغدغه‌های مهم استان گلستان تصریح کرد: یکی از بیشترین مشکلات استان گلستان موضوع پنبه استان است.

این مقام مسئول افزود: روزی استان گلستان پایتخت کشت پنبه در کشور بود و اکنون از نظر سطح زیر کشت استان وضعیت نامناسبی دارد.

استاندار گلستان گفت: کاهش شدید کشت پنبه باعث شد تا بسیاری از کارخانجات پنبه پاک‌کنی در استان گلستان تعطیل شود؛ روزی در استان گلستان 36 کارخانه پنبه‌پاک‌کنی بود و امروز بسیاری از این کارخانجات تعطیل شده است.

صادق‌لو متذکر شد: با توجه به اینکه موضوع پنبه مرتبط به بخش‌های صنعت و تجارت است توجه به این موضوع یک امر اساسی و ضروری است.

وی افزود: ایجاد برش سطحی و افزایش تولید پنبه توسعه تکنولوژی بذر پنبه بر اساس استاندارد، تشکیل شورای سیاستگذاری پنبه کشور و تشکیل این ستاد در استان‌ها راه‌حل‌های، حل این مشکل است.

استاندار گلستان اظهار کرد: روزی مباحثی در استان گلستان یک برند بود که امروز توسعه آن با مشکل مواجه شده و رفع این معضل نیازمند حمایت دولت است.

صادق‌لو بیان کرد: مباحثی همانند خاویار، گندم و مجموعه‌ای از محصولاتی که ارزش افزوده آن روزی در استان وجود داشت، الان دچار آسیب شده و به توجه دولت نیاز دارد.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم این سفر آثار و برکات مضاعفی برای توسعه استان داشته باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه