عامل انسانی علت ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: عامل انسانی علت ۸۰ درصد تصادفات جاده ای در کشور است و بهره گیری از توان ناوگان حمل و نقل عمومی مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات است.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ علی بخش رستمی اظهار داشت: خطای انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای است و نقش ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و عمومی در سطح کشور 9 درصد است.

وی افزود: در استان گلستان 2 هزار و 250 دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و همچنین یک هزار و 375 کامیون روزانه در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تصریح کرد: نقش این ناوگان کمتر از 5 درصد در تصادفات جاده‌ای است، بنابراین نیاز به فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از حمل‌و‌نقل عمومی است.

رستمی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استان گلستان گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز می‌توانند یکی از عوامل کاهش تلفات جاده‌ای شود.
وی افزود: در استان گلستان حدود 5 هزارکیلومتر راه جود دارد که 3 هزار و 500 کیلومتر آن روستایی است و با اجرای طرح‌های جدید در 7 ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش 41.2 درصدی تصادفات در محورهای روستایی گلستان روبرو هستیم که سبب شده گلستان رتبه نخست را در این زمینه کسب کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره تلفات تصادفات برون شهری استان هم گفت: در 7 ماه ابتدای امسال یک هزار و 50 نفر در محورهای استان گلستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

رستمی تاکید کرد: امکانات موجود در جاده‌های ما متناسب با افزایش خودروها نیست و هم‌اکنون بیش از 17 میلیون خودرو در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند اما میزان تلفات جاده‌ای از 35 هزار نفر در 6 سال قبل به 19 هزار نفر در سال 92رسیده و نقش وسایل عمومی با توجه به اینکه نمی‌توانیم متناسب با تردد امکانات جاده‌ای را افزایش دهیم، قابل توجه و مهم می‌شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه