آیین افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در سینما فلسطین تهران

آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم عمار ساعاتی پیش در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم عمار با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط حامد زمانی آغاز شد.

نادر طالب زاده با بیان این که عمار و حرکت عمار یک ظرفیت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ظرفیت عمار از بدو انقلاب وجود داشت اما از حدود 5 سال گذشته کشف و لزوم ان بیشتر احساس شد که هر روز با گذر زمان کامل تر و بهتر می شود.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید بدانید عمار چیست، عماریون چه کسانی هستند و قرار است چه کاری انجام دهند، هر شب ساعت 23 برنامه "سینما مردم" را در شبکه چهارم سیما تماشا کنید.

طالب زاده "سینما مردم" را بهترین راه برای شناساندن راه و هدف عمار دانست و اذعان داشت: برای شناخت عمار و ظرفیت آن بهترین کار آشنایی با سازندگان کارها است، زیرا بررسی این فیلم سازها مشخص می کند که جشنواره چه خلاءهایی را پر می کند.

سید سجاد قافله باشی کارگردان نماهنگ مادران گمنام در سخنانی با مادران شهدا عنوان کرد: فرزندان شما روح حاکم بر کارهای ما هستند، از آن ها بخواهید برای ما دعا کنند، یاری کنند و اجازه بدهند که ما در فضای انقلاب کار کنیم، تنفس کنیم و اجازه ندهند از این فضا خارج شویم.

سکینه جمشیدی معروف به "ننه سکینه"، زنی که برای رزمندگان دفاع مقدس نان می پخت تا مدیون شهدا نباشد، نیز در این برنامه گفت: اگر امام حسین (ع) در کربلا 70 نفر یار داشت، اما الان به هر گوشه نگاه کنید 70 میلیون نفر پشت رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.

وی ادامه داد: همه ما باید بدانیم و آمریکا هم باید بداند که اگر پایش را از خط قرمز ما فراتر بگذارد همه ما از کوچک و بزرگ، زن و مرد مقابل او می ایستیم.

ننه سکینه در پایان سخنان خود گفت: 5 فرزند داشتم که همه را راهی جنگ کردم، همانطور که حضرت زینب (س) در سوگ فرزندان شهیدش ناراحتی کشید من هم از جانبازی فرزندم ناراحتی کشیدم اما همیشه برای اینکه به اسلام خدمت کرده ام افتخار می کنم.

مسعود شجاعی طباطبایی که برای دریافت لوح تقدیر به جایگاه آمده بود نیز بیان کرد: حوزه کاری من تصویری است و نمی توانم خوب صحبت کنم. اما باید بگویم ننه سکینه بزرگوار از یادگار دوران دفاع مقدس هستند، خاطره ای که ایشان رغم زدند در دفاع مقدس ماندگار است.

عصمت جمشیدی نیز در این مراسم با بیان اینکه کاری غیر از بافتنی نمی توانستم برای رزمندگان انجام دهم، گفت: من بیست و سه چهارسال در تهران و یزد بافتنی می بافتم. تا مدتی قبل هم می بافتم اما چشمانم دچار مشکل شد و دکترها گفتند دیگر نمی توانم به کارم ادامه دهم. 

وی از خداوند متعال سلامتی و طول عمر را برای رهبر معظم انقلاب را خواستار شد و اظهار کرد: تنها آرزویم این است که یک بار به دیدار رهبر معظم انقلاب بروم و ایشان را از نزدیک ببینم.

در ادامه دستکش بافته شده توسط خانم عصمت جمشیدی به مسعود ده نمکی اهدا شد.

مسعود ده نمکی نیز در این مراسم بیان کرد: شما بچه های عمار سونامی دهه نود هنر انقلاب هستید. نیامده لرزه به تن کسانی که این عرصه را حیات خلوت خود می دانستند انداختید. انشاءالله این عرصه دهه های آینده در اختیار شما باشد و میدان دار آن باشید و ما از شما یاد بگیریم.

وی گفت: یک تحفه بدرقه راهتان، آنچه که بر سر من آوردند در این چند سال و ده سال سینما به من چیزی را آموخت که به شما می گویم، بدانید باید بین عزتی که خدا می دهد و عزتی که دیگران می دهد یکی را انتخاب کنید.

انتهای پیام/ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه