نامه جمعی از کشاورزان گلستانی به وزیر جهاد کشاورزی / به این بی کفایتی ها پایان دهید/ مطالبات سویاکاران هنوز پرداخت نشده!

تعدادی از کشاورزان گلستانی طی نامه ای به وزیر کشاورزی خواستار پرداخت مطالبات سویاکاران و پایان بی کفایتی مدیران بخش کشاورزی استان گلستان شدند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ این نامه عصر جمعه (12 دیماه) به سایت ارسال شده که با هم می خوانیم:

در بخش هايي از این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشاورزی محور توسعه است . امام خمینی (ره)

جناب آقای مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی

حتما نیک می دانید که اکثر کشاورزان از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند و علاوه بر آن با آمدن فصل زمستان که شاهد رکود کشاورزی و بیکاری فصلی این قشر هستیم ، این قشر نیاز مبرمی به نقدینگی برای تامین زندگی خود دارد.

همانطور که می دانید کشاورزان نصف سال کار سخت و تلاش طاقت فرسا دارند و نیم دیگری از سال حاصل دسترنج نیمه گذشته را می خورند و این نیازمند اینست که کشاورزی پر رونقی داشته و مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

امسال اما گویا وضعیت فرق کرده و هنوز مطالبات سویاکاران بعد از چند ماه پرداخت نشده و بسیاری از کشاورزان در وضعیت سخت اقتصادی به سر می برند.

آقای وزیر! امسال در حالی به استقبال کشت پاییزه گندم رفتیم که پول برای تهیه بذر ، کود ، سم و تامین نهاده ها و خدمات کشاورزی و ... نداشتیم چون هنوز پول سویا را به ما نداده اند و از طرفی با توجه به اینکه پول این نهادها را باید نقد بدهیم مجبور شدیم قرض کنیم.

آقای مهندس حجتی ! براستی چرا باید اینگونه باشد که ما محصول خود را در اختیار شرکت های تعاونی قرار بدهیم آنوقت پول نداشته باشیم مایحتاج زن و فرزند را تامین کنیم.

انصاف و عدالت حکم می کند که پول کارگر و کشاورز در سریع ترین وقت ممکن به دست آنها برسد اما چگونه است که در استان گلستان چند ماه کشاورزان را سر کار گذاشته اند و هر روز این هفته و آن هفته می کنند و کسی هم نیست که آنها را بازخواست کرده و به این بی کفایتی ها پایان دهد.

ما از شما وزیر محترم می خواهیم که دستور دهید هر چه سریعتر نسبت به موضوع فوق رسیدگی کرده و با خاطیان امر برخورد قاطع کنید تا برای سالهای بعد کشاورزان با این مشکلات مواجه نشوند .

جمعی از کشاورزان استان گلستان

اين نامه از طريق سايت وزارت جهاد كشاورزي براي وزير محترم و روابط عمومي مركز ارتباطات مردمي وزارت ارسال گرديد.

انتهاي پيام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه