ایجاد مرکز درمانی بیماری سل در گلستان ضروری است / شناسایی 1000 خیر سلامت در گلستان

رئیس مجمع خیرین استان گلستان گفت: گلستان رتبه اول بیماری سل را در کشور دارد لذا ساخت مرکز درمان بیماری سل در استان ضروری است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام محمد قاسم لیوانی عصر سه‌شنبه در جمع مدیران مراکز بهداشت و درمان استان گلستان با بیان اینکه 700 بیمار دیالیزی در گلستان وجود دارد، اظهار کرد: مجموع تخت دیالیز در استان حدود 104 نفر است که توجه و درمان این بیمارها در استان ضرورت دارد.

1000 خیر حوزه سلامت در گلستان شناسایی شدند

وی با بیان اینکه اعضا مجمع خیرین سلامت در استان گلستان 65 نفر هستند، تصریح کرد: هزار خیر که در راستای سلامت استان تلاش می‌کنند، تاکنون شناسایی شده‌اند.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان تصریح کرد: در شهر‌های مختلف استان شورای خیرین سلامت تشکیل شده که عده‌ای عضو این شورا هستند و اعضا هیئت مدیره را انتخاب می‌کنند و کمک خیران به حساب هیئت مدیره در راستای سلامت شهرستان پرداخت می‌شود.

خیرین 33 هزار میلیارد ریال در کشور به سلامت کمک کردند

لیوانی با بیان اینکه مجموعه فعالیت خیرین هر شهرستان به صورت کتابچه هر ساله به مجمع خیرین استان گزارش داده‌ می‌شود، افزود: بنا به گفته مسئولان تاکنون خیرین در کشور 33 هزار میلیارد ریال در امر درمان کمک کرده‌اند که سهم استان گلستان 800 میلیارد ریال بوده است.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی مجوز ساخت یک بیمارستان یک هزار تختی در شهرستان گرگان و یک بیمارستان 800 تخت‌خوابی در شهرستان گنبدکاووس را گرفته که نیاز است خیرین استان در ساخت آن مشارکت داشته باشند.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان خاطرنشان کرد: این بیمارستان‌ها نیاز به 20 هکتار زمین دارد که در شهر گرگان مردم خوب شهر جلین در این راستا تلاش کردند و تاکنون 12 هکتار زمین مورد نیاز را تامین کرده‌اند اما نظر ما این است که زمینی به ابعاد 20 هکتار در نظر گرفته شود.

وی به وضعیت دانشکده‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت فناوری نوین و دانشکده دندان‌پزشکی در گرگان وجود دارد و نیاز است که یک زمین و یا ساختمان برای فعالیت‌ این دانشکده‌ها در نظر گرفته شود.

لیوانی به نیاز ساخت خوابگاه دانشجویی در گرگان اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم یک خوابگاه با ظرفیت 500 نفری در گرگان ایجاد کنیم سرویس‌دهی، هزینه‌های دانشجویی به میزان قابل توجه کاهش پیدا می‌کند.

وی نیاز به تجهیزات پزشکی را دائمی دانست و بیان داشت: هر روز تجهیزات پزشکی مدرن‌تر و به روز‌تر وارد بازار می‌شود که در توان دانشگاه علوم پزشکی نیست که خود این تجهیزات را با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی کشور تامین کند.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به دنبال خرید یک دستگاه «اندوسونوگرافی» با هزینه یک میلیارد تومانی است، افزود: به این دستگاه برای تشخیص سلول‌های سرطانی دستگاه گوارش به شدت نیاز است و بخشی از پول آن مهیا شده ولی نیاز است خیرین در این راستا ورود پیدا کنند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه