935 پروژه عمرانی دهه‌فجر در گلستان افتتاح می‌شود

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان مهم‌ترین برنامه‌های شاخص دهه مبارک فجر در این استان را افتتاح 935 پروژه عمرانی عنوان کرد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان در خصوص برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان گلستان اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به عنوان قرارگاه برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان عمل می‌کند که این برنامه‌ها در قالب 32 کمیته به وظایف خود عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در خلال این کمیته‌ها، دو جلسه کلان استانی با حضور استاندار گلستان برگزار شد و در 14 شهرستان با حضور مسئولین و دبیران اجرایی کمیته‌های دهه‌فجر مشخص شدند.

احمدی تصریح کرد: در کمیته‌های دهه مبارک فجر، بالغ بر 5 هزار برنامه پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد که محتوای این برنامه‌ها، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در پاسخ به این سئوال که محور برنامه‌های اعلام شده از سوی این نهاد چه کسانی خواهند بود، گفت: محور مخاطبین ما، جوانان، نوجوانان و نسل جدید است که مردمی بودن این برنامه‌ها مهم‌ترین هدف برگزاری این دهه در استان خواهد بود.

وی برنامه‌های دهه‌فجر را در قالب نمایشگاه‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، جشنواره‌های ادبی، برپایی مراسمات انس با قرآن، دعوت از قاریان برجسته ملی و بین‌المللی، برگزاری نشست تقریب بین مذاهب و سایر برنامه‌های متنوع دیگر دانست و بیان کرد: برگزاری مراسم نمادین استقبال از امام خمینی (ره) در فرودگاه گرگان و فرودگاه کلاله در روز یک‌شنبه ساعت هشت صبح، نواختن زنگ انقلاب در سراسر مدارس استان به صورت متمرکز در روز 12 بهمن در ساعت 9 صبح، دیدار با خانواده شهداء، فضاسازی شهری، مراسم نورافشانی و بانگ «الله اکبر» در سراسر استان در شب 21 بهمن از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

احمدی بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس، برگزاری مسابقات جام انقلاب در شهرستان‌ها و برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در سراسر استان گلستان از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده توسط این نهاد در دهه مبارک فجر است.

وی از برگزاری 250 برنامه در مساجد سراسر استان گلستان در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: مساجد در این ایام حکم یک پایگاه را خواهند داشت که مروجین و علماء اعزامی از مرکز به سخنرانی در پیرامون مباحث انقلابی خواهند پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با موثر دانستن نقش بانوان در این ایام، افزود: برنامه بانوان با مدیریت کمیته بانوان خواهد بود که 300 برنامه با محوریت همایش خانواده و سبک زندگی و همچنین ترویج سبک زندگی در اسلام برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح 935 پروژه عمرانی در دهه مبارک فجر در استان خبر داد و تصریح کرد: در ایام دهه‌فجر 935 طرح به ارزش 450 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی در پایان با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه مبارک فجر نباید برای مردم ایجاد مزاحمت کند، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت حقوق مردم در این ایام هستند و نباید به گونه‌ای رفتار کنند که بازتاب منفی در جامعه به وجود آید./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه