حدود 5 هزار نیروی غیربومی در ادارات گلستان جذب شدند

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه زمینه جذب افراد بومی در گلستان فراهم نشده است، گفت: حدود 5 هزار نیروی غیربومی در واحدهای تولیدی، صنعتی و دستگاه‎های اجرایی استان جذب شدند.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت‎الله نوروزی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: گلستان از لحاظ اشتغال رتبه خوبی در کشور ندارد و وضعیت صنعت، کشاورزی و گردشگری استان مطلوب نیست.

وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا زمینه اشتغال افراد بومی را در دستگاه‎های اجرایی فراهم کنند و تصریح کرد: سازمان ملی مهارت، کمیته امداد امام خمینی، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره بهزیستی به جوانان تسهیلات می‎دهند اما باید توجه داشت که این افراد در آینده به بیکار بدهکار تبدیل نشوند.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه اضافه کرد: نیاز است آسیب‎ها احصاء شود و در این راستا تعامل دستگاه‎های اداری ضروری است و نیاز به همگرایی و عزم همگانی وجود دارد.

نوروزی ظرفیت استان را در بخش‎های مختلف قابل توجه خواند و اضافه کرد: در این راستا لازم است نقشه راه تبیین شده و شورای راهبردی تشکیل شود.

نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت توسعه انسانی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: در توسعه نیروی انسانی عدالت وجود ندارد.

محمدجواد نظری‎مهر با بیان اینکه گلستان با فقر نیروی انسانی مواجه است بر لزوم به‌کارگیری نیروهای بومی در نهادهای دولتی استان تاکید کرد و افزود: هر گونه جذب نیروی انسانی باید براساس چارت تشکیلاتی ادارات انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای شرکتی در برخی ادارات اضافه کرد: می‌بینیم فردی که مجرب بوده به دلیل آن‌که نیروی شرکتی است انگیزه کافی برای کار ندارد این امر نشان می‎دهد که قوانین در این زمینه کارایی لازم را ندارد.

نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم برای اشتغال به نمایندگان مراجعه می‎کنند.

وی به وضعیت جذب نیرو در راه‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: راه‎آهن نسبت به استخدام نیروی انسانی اقدام خواهد کرد اما باید دید که آیا نظارت خاصی در این زمینه وجود دارد.

نظری‎مهر با اشاره به اینکه باید برنامه مدون در استان شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر نسبت به رفع مشکلات اقدام جدی صورت نگیرد وضعیت خوشایندی برای استان رقم نخواهد خورد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه