جامعه باید به سمت مبانی علوی و نبوی پیش برود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه جامعه سیاست‎زده به پیروزی نمی‎رسد، گفت: انقلابی که با خون و دل هزاران شهید به دست آمده باید به سمت مبانی علوی و نبوی و نه اغراض شخصی و سیاسی پیش برود.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی صبح امروز در مراسم نمادین ورود تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در فرودگاه بین‎المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ ولایی، علوی و نبوی است لذا اگر جامعه سیاست‎زده شود، اگر قدرت سیاست‎زده شود فاصله به سمتی کشیده می‎شود که جمع به روزی نخواهند رسید.

وی بر لزوم بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: گرامیداشت دهه فجر در حقیقت بازخوانی مکتب، اقدام مردم و پاسداری از ولایت مطلقه الهی است و در این راستا مردم و مسئولان وظیفه دارند که قطار انقلاب را در ریل خودش نگه دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مردم، مکتب، ولایت سه ضلع مثلث انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید روی کار آمد لذا خدمت صادقانه به مردم باید در اولویت مسئولان باشد.

احمدی ادامه داد: ملت انقلاب نکردند که آن رژیم برود و رژیم دیگری روی کار آید، بلکه انقلاب کردند تا بستر عدالت فراهم شده و فاصله‎های طبقاتی کم شود.

وی با بیان اینکه دوران مسئولیت روزی به اتمام خواهد رسید، افزود: دهه فجر روزی نیست که فقط شیرینی و شربت بخوریم بلکه باید خودمان را با نائبان ائمه اطهار (ع) میزان کنیم و در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.

احمدی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بازخوانی معارف اسلامی ذکر کرد و خطاب به مسئولان بیان داشت: شما جزء فجرآفرینان هستید که انقلاب را به وجود آورده و همراهی کردید اما به دلیل آنکه احتمال نسیان در ذات انسان وجود دارد، بازخوانی دهه فجر به ما کمک می‎کند که چه بودیم و قرار است به کجا برویم.

وی خاطرنشان کرد: آیا فلسفه وجودی انقلاب آنگونه که شما مسئولان در آستانه تحویل به نسل بعدی هستید برای جوانان تبیین شده است یا خیر؛ انقلاب اسلامی عمیق‎تر از آن است که با نگاه سطحی تبیین شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوانان با معارف انقلاب آشنایی کافی ندارند، ابراز داشت: جوانان با خون دل‌هایی که انقلابیون تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن خوردند، آشنایی ندارند لذا باید این معارف برای آنها پرده‎گشایی شود.

احمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه وحیانی دارد، یادآور شد: جامعه‎ای که از سیره علوی و نبوی الگو می‎گیرد سیاست‎زده نیست، انقلابی که سیاسی _ الهی نباشد آن جامعه در مرحله سقوط است و با اندیشه امام زاویه دارد.

به گفته وی؛ بیش از 5 هزار ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در استان گلستان پیش‎بینی شده و اجرا خواهد شد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه