امسال ۵۰۰ هزار صندلی خالی در آزمون کنکور سراسری وجود دارد

معاون آموزش متوسطه و رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش گفت: امسال ۵۰۰ هزار صندلی خالی در کنکور سراسری کشور داریم.

به گزارش زرین نامه؛ علی زرافشان ظهر امروز درنشست معاونان متوسطه ادارات آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: تنها 550 هزار نفر در شاخه نظری تحصیل می‌کنند و 450 هزار نفر از آنان به مقطع پیش دانشگاهی می‌روند.

وی با اشاره به اینکه امسال در کنکور سراسری 500 هزار صندلی خالی داریم، افزود: از 100 هزار نفری که از این جمع خارج می‌شوند بیشتر پسر و به دنبال اشتغال هستند.

معاون آموزش متوسطه و رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش تصریح کرد: از دستاوردهای سال‌های اخیر تدوین سند تحول است که آنچه در قالب فلسفه تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی ترسیم شده، در چارچوب آن شکل پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: تغییری در هدف‌گذاری سند شکل گرفته و مانند هدف دین مبین اسلام رشد و تعالی انسان و دستیابی به مراتبی از حیات طیبه عنوان شده و ورود به یک حیات جدید است که از آن می‌توان به حیاتی الهی و رحمانی نام برد.

زرافشان گفت: این تغییر هدف باید خود را در فضای مدرسه ببیند و در سند تحول وقتی چشم‌انداز ترسیم می‌شود موضوع مدرسه در افق چشم‌انداز مطرح می‌شود و در آن مطرح می‌شود که مدرسه فضایی برای یادگیری است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه در افق چشم‌انداز آمده و در عنوان یک سازمان یادگیرنده در یک موقعیت قرار دارد و در سند برای تحول یادگیرنده 6 ساحت یاد شده که می‌توان ساحت علم و فناوری، اعتقادی و عبادی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای را نام برد که هر یک ابعادی از وجود انسان را تبیین می کند.

به گفته وی، مدرسه باید بتواند فضایی ایجاد کند که زمینه برای رشد ساحت‌های مختلف وجودی انسان فراهم شود.

زرافشان تاکید کرد: با توجه به مطالبات مقام معطم رهبری، سند تحول می‌تواند آموزش و پرورش ما را دچار یک تحول کنند و این مطالبه باید به مدارس برسد و شرایط کنونی آموزش و پرورش در کشور با توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای شرایط مناسبی است و راه به خوبی طی شده است.

وی گفت: همه مناطق در استان گلستان دارای پژوهش‌سرا هستند و این یک نکته مثبت برای استان است و در این مکان‌ها سطح انتظار از دانش‌آموزان را تعریف می‌کنیم.

زرافشان افزود: امسال 401 پژوهش‌سرا در کشور وجود دارد که نسبت به گذشته 101 پژوهش‌سرا اضافه شده و 7 پژوهش‌سرای مجهز به آزمایشگاه نانو در کشور به 50 پژوهش‌سرا رسیده است.

وی تصریح کرد: رشد استان گلستان در 3 سال گذشته در میانگین نمرات برگه‌های امتحانی نهایی قابل تحسین است و امیدواریم این پیوستگی ادامه داشته باشد.

زرافشان گفت: باید بازماندگان از تحصیل نیز با آموزش از راه دور و یا مدارس شبانه‌روزی به چرحه تحصیل بپیوندند./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه